Az MNB pénteken berendelte és személyesen kért tájékoztatást a veronai buszbaleset kárrendezését végző biztosító felsővezetésétől. A jegybank mindenkor elvárja, hogy a magyar biztosítók az ügyfeleikkel szemben nemcsak korrekt és jogszerű magatartást tanúsítsanak, hanem azt is, hogy súlyos megrázkódtatást átélt ügyfeleik ügyeit kifejezett tapintattal, empátiával és emberséggel kezeljék - írja péntek délutáni közleményében a jegybank.

Az ügyet a Blikk robbantotta péntek reggel, amikor arról írt, hogy a veronai baleset után a Groupama biztosító mindenképpen el akarta kerülni, hogy fizetnie kelljen, ezért kérésére elmeorvosok vizsgálják a hátramaradottakat. Ezután közölte a Miniszterelnöki Kabinetiroda, hogy "a kormány azonnali vizsgálatot kér az MNB-től a veronai áldozatok hozzátartozóit zaklató biztosító miatt"

QP | Quality Placement

A jegybank - mint írják - már korábban több körben egyeztetett a Magyar Biztosítók Szövetségével (MABISZ), illetve az érintett biztosítóval is, és "egyértelműen megfogalmazta, hogy ebben a különösen felkavaró esetben fokozottan emberséges eljárást vár el. Az MNB határozott álláspontja, hogy a biztosítónak az ügyet minden körülmény között a károsultak érdekeinek figyelembevételével, s - különösen az elhunytak hozzátartozóival szemben - megértéssel és etikailag elfogadhatóan kell kezelnie."

A jegybank állítása szerint minden Magyarországon működő biztosítótól elvárja, hogy azok ügyfeleikkel szemben korrekt, jogszerű és etikus magatartást tanúsítsanak, s a velük kötött szerződéseknek megfelelően nyújtsanak szolgáltatást kár felmerülése esetén, valamint teljesítsék kár- vagy sérelemdíj kifizetési kötelezettségüket.