A hazai fogyasztók elsősorban a gyorsaság és a kényelem, valamint a biztonság miatt részesítik előnyben a mobilfizetést a Visa Mobilfizetési szokások 2022 felmérésének nyolc közép- és kelet-európai országra, köztük Magyarországra kiterjedő tanulmányának eredményei alapján.

A kutatásból kiderül továbbá:

  • A magyar fogyasztók 74 százakéka keres termékeket és szolgáltatásokat, 69 százalékuk kedvezményeket és akciókat böngészik, 59 százalékuk árakat hasonlít össze és 62 százalékuk pedig fizet okostelefonja segítségével.
  • A magyarok elsősorban a kényelem (60 százalék) és a gyorsaság (56 százalék) miatt szeretnek okostelefonjukkal online vásárolni. A magyarok szívesen adják hozzá bankkártyájukat különböző alkalmazásokhoz: leggyakrabban az ételrendelésért (31%), a streaming szolgáltatásokért (24 százalék), a közlekedésért (18 százalék) és az utazásokért (17 százalék) fizetnek így.
  • Az online vásárláshoz hasonlóan a magyarok elsősorban a gyorsaság (67 százalék) és a kényelem (65 százalék) miatt szeretnek az üzletekben okostelefonnal egy érintéssel fizetni.
  • Manapság azonban már nem csak a fogyasztók használhatják az okostelefonokat fizetésre. A Tap to Phone technológia - amely lehetővé teszi, hogy egy androidos okoseszköz alakuljon fizetési terminállá - átalakította a szolgáltatók és a kiskereskedők számára is a tranzakciók elfogadásának módját. Az eladók külön eszköz beszerzése nélkül a mobiiltelefonjukra tölthetnek le egy alkalmazást, és elkezdhetik az érintéses fizetések elfogadását, ami biztonságos és kényelmes élményt nyújt az ügyfelek számára.