Az Omnibusz szakmai blog arról írt, hogy a Volánbusz visszavonta korábbi közbeszerzési eljárását. A cég azután döntött új buszok beszerzéséről, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízta őt a korábban a Budapesti Közlekedési Központ által üzemeltetett agglomerációs járatok átvételével.

A Volánbusz tájékoztatása szerint a tender visszavonása, majd újbóli kiírása mögött az áll, hogy szakmai és döntéshozó szervezetek több észrevételt is tettek, ezért a műszaki paramétereket pontosítják, és napokon belül kiírják a pályázatot.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI megkeresésére közölte: továbbra is az a cél, hogy május elsejétől a Volánbusz üzemeltesse ezen vonalak jelentős részét. Hozzátették: az átadás-átvételről a Budapesti Közlekedési Központ, a BKV, a Volánbusz és a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő között jelenleg is folynak a tárgyalások.

Az első közbeszerzési felhívást január elején jelentette meg a Volánbusz, e szerint összesen 114 új autóbusz - 33 alacsonypadlós szóló busz, 35 alacsonypadlós és hosszú szóló jármű, 46 pedig alacsonypadlós csuklós autóbusz - szállítására keresnek vállalkozót.

Ezzel egyidőben még egy közbeszerzést is meghirdettek:132 darab használt autóbuszok bérlésére, a javítási és karbantartási feladatok ellátására. A járműveket Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Solymár, Szigetszentmiklós, Törökbálint térségében közlekedtetnék - ezek azok az útvonalak, amelyeket a BKV-tól vesz át a májustól a Volánbusz.