Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Korunk legsikeresebb vállalkozásai alkalmazkodóképesek, valamint ember- és célközpontúak - mutatott rá a Vodafone Business új, átfogó kutatása, mely a vállalkozások üzleti ellenállóképességét és jövőre való felkészültségüket vizsgálta. A tanulmány mintavétele két szakaszban - a Covid-19 válság előtt és alatt -történt, világszerte több mint 2600 vállalkozás bevonásával.

A tanulmány különböző szempontok szerint határozza meg a leginkább ellenálló, úgynevezett 'jövőre felkészült' vállalkozásokat, az általuk adott válaszok, valamint a velük készített interjúk alapján. A kutatási eredmények megmutatták, hogy mely viselkedésmódok és attitűdök állnak a legszorosabb összefüggésben például a jövőbeli pénzügyi teljesítménybe vetett bizalommal - derül ki a Vodafone erről szóló közleményéből. Ezek alapján a hat fő jellemző:

  • pozitívan áll a változáshoz, örül annak, és a jövő gondolata izgalommal tölti el;
  • nyitott az új technológiák felé: elismeri a technológia hatékonyságát az üzleti kihívások megoldásában;
  • egyértelmű lépéseket tesz a digitális üzleti átalakulás felé: rendelkezik egy ütemtervvel, amely kijelöli, miként alakíthatja át üzleti tevékenységét a technológia;
  • részletes stratégiát fogalmaz meg: az ilyen vállalkozások átfogóbb üzleti stratégiával rendelkeznek, amely dokumentált, konkrét, megfelelő finanszírozással alátámasztott és megalapozott;
  • rendszeresen tájékozódik a releváns tendenciákról és bizonytalanságokról, világosan meghatározta a vállalkozást alakító erőket, és a vezető gondolatvezérekhez fordulnak segítségért;
  • alkalmazkodó: gyorsan reagál az új trendekre vagy kihívásokra, és gyorsabban tud piacra lépni, mint a versenytársai.

A kutatás rámutatott azonban arra is, hogy világszerte a vállalatok 20 százaléka felel meg a 'jövőre felkészült' vállalkozások főbb szempontjainak, ami egyebek mellett az alkalmazkodóképességet, a technológia iránti nyitottságot és az egyértelmű transzformációs célokat foglalja magába.

Volt, akinek nyereséget hozott a Covid

A Future Ready Report kitért továbbá a vállalkozások Covid alatti gazdaságai várakozásaira is: eszerint a válaszadó cégek 30 százaléka számított arra, hogy a pandémia ideje alatt a nyeresége növekedni fog. Ugyanezen vállalkozások 57 százaléka úgy gondolja, hogy a nyeresége a következő öt évben is növekedni fog.

A kutatás reflektál továbbá arra a tényre is, hogy a munka a legtöbb esetben bárhonnan elvégezhető. A vállalkozásoknak a túlélés érdekében alkalmazkodniuk kell ehhez az új munkavégzési formához:

  • a 'jövőre felkészült' vállalkozások 71 százaléka már legalább egy új technológiai beruházást megvalósított a világjárványra adott közvetlen válaszként;
  • a megkérdezett 'jövőre felkészült' vállalkozások 44 százaléka arra számít, hogy a munkavégzés helyének tekintetében kialakult rugalmasság a járvány után is megmarad.

Lehet pályázni is

A Vodafone Magyarország és a Kreatív egy pályázatot is meghirdetett Ready néven, amelyre szeptember 25-ig lehet jelentkezni. A pályázat célja, hogy megtalálja hazánk 'jövőre felkészült' vállalkozásait és magánszemélyeit. A pályázattal ösztönözni, elismerni és támogatni szeretnék azokat a vállalkozásokat és magánszemélyeket, akik alkalmazkodni tudtak a járványhelyzet miatt kialakult változásokhoz, és sikeresen leküzdötték kihívásaikat - "readyk", azaz felkészültek, bármit is hoz a holnap. A fődíjas pályázók nagyértékű kurzus-részvétellel és tanácsadással is gazdagodhatnak, a beküldött pályamunkákat mindkét kategóriában neves zsűri értékeli majd. A Ready pályázatról részletek itt érhetők el.