Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Tavaly 21 ezer "késéssel járó esemény" történt a MÁV nyolcezer kilométernyi vágányhálózatán, amelyen mintegy másfél millió vonat közlekedett - válaszolt a napilapnak a társaság kommunikációs osztálya.

A személyvonatok átlagosan 2,8 percet késtek, a menetrendet több mint 90 százalékban tartották be. A regionális vonatok menetrendszerűsége 96, az országos, távolsági vonatoké pedig 93 százalékos volt. A tehervonatok átlagosan egy órát késtek. E számok nagyjából megegyeznek az előző évek adataival.

A műszaki problémák okai között tavaly - 49 százalékkal - a biztosítóberendezési hibák voltak a leggyakoribbak, ezenkívül jármű-meghibásodások (44 százalék), valamint pálya- és egyéb műszaki hibák (3-3 százalék) fordultak elő legtöbbször. Késést okoztak a balesetek (ütközések, gázolások) is.

Tavaly a MÁV pályahálózatán 961 olyan olyan műszaki probléma volt, amely miatt a MÁV-nak helyreállítással kapcsolatos kára keletkezett, összesen 71,5 millió forint.

A MÁV-Startot bizonyos esetekben kártérítési kötelezettség terheli a késések miatt. A társaság tavaly az utasoknak 8 millió forintot fizetett, egymillió forinttal kevesebbet, mint 2016-ban. A vasúti pályahálózat működtetőjeként további 5,8 millió forintot utalt a vasúti társaságoknak, de a vállalkozó vasútcégeknek is keletkezett csaknem 137 millió forintos fizetési kötelezettségük az általuk okozott késések miatt.

Fotó forrása: Shutterstock