Korábban körülbelül 30 százalék volt a kerozin, a repülőgépek üzemanyagának súlya a költségeinken belül, ez mostanra 50 százalékra emelkedett, tehát minden második forintunk kerozinra megy. Ez egy ciklikus tényező, az iparág számára nem idegen, szerintem ez fordulni fog - mondta sok minden más mellett az Indexnek adott interjúban Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója.

A szakember szerint a magas költségek ellenére nem véget ért az olcsó légi közlekedés korszaka, még időszakosan sem. Ha valaki keres, akkor továbbra is talál nagyon olcsón Wizz Air-repjegyet. A légi közlekedés nemcsak más légi társaságokhoz mérten, hanem talán már egyéb közlekedési módokhoz képest is versenyképes.

A fapados légitársaság vezetője úgy véli, hogy jövőben sem lesz luxus lesz az utazás, és azt sem gondolja, hogy alapvetően a diszkont-légitársaságok szerepe meg fog változni.

Visszazökkennek a régi kerékvágásba

A cégvezetőnek volt válasza a nyári nehézségekre is. Mostanra gyakorlatilag megszűntek a járattörlések, a késések is mérséklődtek.

Nagyon nehéz nyarat tudhatnak magunk mögött, azonban véleménye szerint a problémáink nem a légiutas-kísérők és pilóták hiányából fakadtak, hanem a külső környezet kihívásai, például földi kiszolgáló személyzet hiánya állt mögöttük.