Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Pécs híres porcelángyárának cége abban reménykedett, hogy az évtizedek óta folyamatosan leépülő üzem végre növekedési pályára áll. Aztán jött a koronavírus-járvány, márciusban bezártak azok az üzletek, amelyek Zsolnay-dísztárgyakat árultak, és a manufaktúra kénytelen volt elbocsátani a 80 dolgozójának felét.

Bár szeptemberben - egy munkahelyteremtő pályázatnak köszönhetően - újra felvettek 40 alkalmazottat, ám pár héttel később betört a járvány második hulláma, ezért hiába nőtt a termelés, a Zsolnayt megint értékesítési gondok fojtogatják - tudta meg a tulajdonos feleségétől, a Zsolnay Zrt. igazgatósági tagjától, Cséplő Petrától a napilap.

A társaság árbevétele tavaly újra meghaladta a 600 milliót, idén azonban ennél biztosan kisebb lesz.

A Zsolnay perspektivikus gazdálkodásához a zrt. bevételét egymilliárd forint körül kell tartani, csak így lesz esély a nyereséges gazdálkodásra - mondta Cséplő Petra. Ehhez arra is szükség lenne, hogy a cég épületkerámiát gyártó részlege százmilliós nagyságrendű megrendeléseket kapjon. Magyarországon ugyanis mintegy 70 olyan műemléki védettségű középület van, amit Zsolnay kerámia burkol, s ezek a 100-120 éves házak felújításra szorulnak. E munkák révén a gyár 15-20 év alatt akár 10-15 milliárd forintnyi megrendeléshez juthatna.