A Balkán most jobb piac a magyarnál

Miközben Dél-Kelet-Európában már megindult a tartós fogyasztási cikkek és a szórakoztatóelektronikai termékek iránti kereslet növekedése, s ezen belül a Balkánon tavaly már 13 százalékkal nőttek az eladások, a Panasonic szerint Magyarországon továbbra sem láthatók a fellendülés jelei a piacon, ahol az idén is stagnálás várható.
MTI-Eco, 2011. április 24. vasárnap, 10:25
Fotó:

Stark István, a Panasonic South-East Europe Kft. vezérigazgatója az MTI-nek elmondta: tavaly volt egy két-hónap a magyar piacon, amikor szerény mértékben megindult az eladások növekedése, ám ez nem bizonyult tartósnak.

A kilenc országban működő társaság vezetője szerint a magyar piacon sok termék, így például a digitális fényképezőgépek esetében olyan árú (20 ezer forintnál olcsóbb) terméket keresnek a vevők, amilyeneket a Panasonic nem gyárt.

Kifejtette: míg a 2000-es évek elején-közepén száguldott a magyar piac, s az áruhitelekkel megtámogatott kereslet éves szinten kétszámjegyű növekedéseket produkált, 2008 és az utána következő évek kijózanítólag hatottak, s megmutatták, hogy a devizahitelekkel terhelt lakosság jó része korábban csak az erőn felül felvett kölcsönökből fogyasztott.

A vezérigazgató szerint a hitelekkel támogatott fogyasztás egyhamar nem jön vissza, s ma már ott tartunk, hogy a kereslet a tényleges lakossági szükségletek alatt van, mivel a bizonytalanság miatt a háztartások akkor sem cserélik ki újra az eszközeiket, ha az már szükséges lenne.

HOZZÁSZÓLÁSOK