Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az Országgyűlés döntése nyomán elvileg veszélybe kerülhet a 4-es metró uniós támogatása - közölte Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn a főpolgármestert idézve az MTI-vel. Emlékeztetett, hogy a korábbi, szocialista-szabad demokrata többségű városvezetés 2009-es döntése alapján a beruházást támogató európai bizottsági határozat külön is nevesítette Budapest számára a dugódíj bevezetésének kötelezettségét, a legkésőbb 2013-ra.

A kommunikációs igazgató megismételte, hogy a főváros és a kormány közötti, a BKV finanszírozásáról korábban kötött megállapodásnak csupán egyetlen pontja rendelkezik a dugódíjról, a főváros és a Századvég által tett mintegy nyolc másik javaslat mellett. Jelezte, hogy a főpolgármester szerint a megállapodás ezen pontját újra kell tárgyalni. Ha a dugódíjból várt bevételeket nem pótolják, akkor 2013 közepén finanszírozhatatlanná válhat a BKV - hangsúlyozta.

Múlt pénteken György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes is azt közölte, hogy sem Tarlós István, sem a város más vezetői nem ragaszkodnak a dugódíj bevezetéséhez. Hozzátette, hogy a dugódíj egy lehetséges forgalomszabályozási eszköz, de annak bevezetését több infrastrukturális beruházásnak meg kell előznie, és a bevezetést - ha a tanulmányok ennek szükségességét igazolják - megfelelően elő kell készíteni.

Mint írta, ezek a tanulmányok most készülnek, ha ezek arra jutnak, hogy Budapesten "idő előtti" a személyforgalmi behajtási díj bevezetése, akkor egyeztető tárgyalásokat kell folytatni a kormánnyal a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldásáról. Ezzel egy időben azonnal meg kell kezdeni azokat az előkészítő tárgyalásokat, amelyek a behajtási díj bevezetésének kötelezettségét előíró dokumentumok módosítását célozzák.

Kínai elektromos autóbuszt tesztel a BKV

A napokban megkezdi a Budapesti Közlekedési Központ és a BKV Zrt. egy teljesen elektromos hajtású autóbusz többhetes magyarországi tesztelését. Az eBUS-12 egy kínai gyártó, a BYD terméke, a legkorszerűbb akkumulátoros hajtásnak köszönhetően egy feltöltéssel akár 250 kilométer megtételére is képes, a végsebessége pedig eléri az óránként 70 kilométert. Újdonság, hogy az elektromos busz 12 méter hosszú, míg az eddigi, a piacon lévő akkumulátoros buszok zömében a kisebb méretű kategóriába tartoztak. A BYD gyártmányú eBUS-12 busz a Törökbálinti Önkormányzat anyagi támogatásával érkezett Budapestre, a kínai Sencsen városában már 500 darab közlekedik belőle. A jármű fele annyi energiát fogyaszt, mint egy hasonló méretű dízel busz, az akkumulátorok teljes feltöltéséhez pedig mindössze 4 órára van szükség, sőt hatékony energiafelhasználását áram-visszatápláló fékrendszere is segíti. A 12 méter hosszú járművön 25 ülő- és 55 állóhely található, tehát nagyjából ugyanannyi utast tud szállítani, mint a fővárosban most közlekedő szóló autóbuszok.

Kedden adja át a francia Alstom cég Budapestnek az első, szériagyártású Alstom Metropolis típusú metrószerelvényt ünnepélyes keretek között a 2-es vonal Puskás Ferenc Stadion állomásán. Az első szerelvényt az átadás után este 8 óráig kiállítják az állomáson, így az érdeklődők is megtekinthetik.