A fogyasztó véleménye nem érdekel senkit

Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) kifogásolja, hogy a civil szervezeteket nem kérdezték meg, mielőtt a bankokkal a pénzügyi szolgáltatások fogyasztóvédelmi kérdéseiről megállapodást kötött a miniszterelnök - írja az MTI-Eco.
NAPI, 2009. július 21. kedd, 20:32

Bajnai Gordon pénteken, a Magyar Bankszövetség elnökével közösen jelentette be: megállapodott a bankokkal arról, hogy szeptember végéig felfüggesztik az egyoldalú szerződésmódosításokat. A bankok a PSZÁF és a GVH bevonásával önszabályozó magatartáskódexet dolgoznak ki, amelynek betartását a felügyelet ellenőrzi majd. Megerősítik a felügyelet fogyasztóvédelmi jogkörét is, s a PSZÁF-on belül létrehozzák a pénzügyi ombudsman intézményét.

A kódex hatásosságát a tartalma alapján lehet majd megítélni - reagált Dietz Gusztávné, az OFE elnöke a magatartáskódex tervére.

A pénzügyi ombudsman intézménye Dietz Gusztávné szerint nem old meg semmit. Azok, akik mintául szolgáltak, egyfajta hatósági feladatot látnak el, a magyar biztosoknak azonban nincs intézkedési jogkörük, nem oldhatnak meg egyéni fogyasztói panaszokat, a szerződéses kapcsolatokba nem avatkozhatnak be, konkrét ügyekben csak a bíróságok, és korlátozott jogkörben a békéltető testületek dönthetnek, az ő tevékenységüket kellene erősíteni - mutatott rá.

Az OFE elnöke úgy vélekedett: nem gondolták végig az ötleteket, azt, hogy a magyar jogrendszerbe mi fér bele, mi az, ami a pénzügyi szolgáltatások biztonságát, a bankok jogos érdekeit és a fogyasztók védelmét egyaránt szolgálja. Ha a pénzügyi szolgáltatások bármelyik szereplőjét leértékeljük, ha elfogadhatatlannak tartjuk, hogy a saját gazdasági érdekeit védi, a bizalmi tőke vész el - hangsúlyozta.

A PSZÁF fogyasztóvédelmi jogkörének kiterjesztésével kapcsolatban megjegyezte: a bankok tisztességtelen magatartását tiltó szabályozás most is létezik, csak erélyesen fel kellene lépni az ilyen esetekben.

HOZZÁSZÓLÁSOK