A gépjárműszektort veszi górcső alá a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2014. december 1-jén piacelemzésbe kezdett, amelynek célja, hogy megvizsgálja a magyarországi személy- és kishaszongépjármű forgalmazási és javítási piacok jellemzőit.
Napi.hu, 2014. december 1. hétfő, 12:08
Fotó: Napi.hu

A gépjárműszektor fejleményei és jellegzetességei a gazdasági szereplők és fogyasztók széles körét érinti, ezért azok megismerése a GVH számára kiemelt jelentőségű - adta hírül a hivatal.

A piacelemzés során a GVH elemezni kívánja a személygépjárművek és kishaszongépjárművek értékesítésével és szervizelésével kapcsolatos hálózatok jellemző kialakítását, ezen hálózatokat érintő változásokat, a márkák közötti és márkán belüli verseny jellemzőit. A piacelemzés során a GVH különös figyelmet fordít a gépjárművek szervizelésével kapcsolatos verseny kereteinek és esetleges akadályainak megismerésére, például a garanciális javítások és a pótalkatrészekhez való hozzáférés kérdésére, illetve a független javítóműhelyek piaci helyzetének feltárására.

A piacelemzésnél a GVH a jelentősebb magyarországi gépjármű importőrök (vezérképviseletek), a gépjárművek értékesítését és szervizelését végző vállalkozások (kereskedők, javítóműhelyek), illetve az őket képviselő érdekképviseleti szervezetek, a piaci viszonyokkal kapcsolatban információval rendelkező hatóságok és más állami szervek megkeresését tervezi. Ezen túl várhatóan lesz piackutatás is.

A piacelemzés a GVH hatósági eljárásaitól alapvetően különböző eszköz, amelynek keretében elsősorban nyilvánosan hozzáférhető piaci információk felhasználásával, illetve az érintett piaci szereplők önkéntes válaszadáson alapuló megkeresése útján a GVH felméri és elemzi a vizsgált piac működését, a piaci folyamatokat és a piaci trendek alakulását, továbbá ezeknek a versenyre és az üzletfelekre, így különösen a fogyasztókra gyakorolt hatását.

A piacelemzés eredményeit, a piacelemzés során feltárt tényeket és megállapításokat a GVH tanulmányban foglalja majd össze, amelyet a honlapján nyilvánosságra hoz.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Ferences, 2014.12.01 15:40

@laci_52: Azért a dolgok nem ennyire egyszerűek. Én például főleg vállalkozásoknak dolgozok, akik költségként elakarják számolni a javítást, meg az alkatrészt is. Ezen felül a használt autókereskedésekben sokszor jobban lehúzzák az embereket, mint az említett feketén dolgozó "nepperek" teszik. Az után gyártott, bontott, sokszor hibás alkatrészeknek meg legtöbbször az-az oka, hogy a magyar ember pénztárcája azt engedheti meg magának. Nyilván ez nem teszi jobbá a dolgot, kéne egy átfogó ellenőrzést és egy-két törvényi szigorítást végezni. Ha lecsuknák a maffia egy részét ami erre épül, akkor nekem is több munkám lenne és magasabb áron dolgozhatnék.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2014.12.01 14:39

Ettől az elemzéstől hiteles eredményeket ne várjunk, mert az autókereskedelemben és -javításban a feketegazdaság aránya igen nagy.

Az autókat kétes hírű nepperek adják-veszik, a javítás mindenféle eldugott garázsokban, sufniműhelyekben folyik, gyakran bontott vagy gyenge minőségű (ki tudja, hol?) utángyártott alkatrészek beépítésével.
Mindez persze számla nélkül megy.

Évente eltűnik több ezer autó, melyeket soha nem ellenőrzött roncstelepeken szednek szét és a már említett sufniműhelyeknek adják el az alkatrészt. Itt csak nagyon komoly ellenőrzésekkel és büntetésekkel lehetne rendet tenni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

unortodox, 2014.12.01 13:46

jó hír ,sok a visszaélés ..
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html