A magyar kormány térden állva könyörög az amerikai multinak

Teljes titokban tartja a kormány, hogy milyen tárgyalásokat folytat az elsősorban elektromos autóiról ismert amerikai Teslával. A régió országai késhegyig menő versenyt folytatnak a multi beruházásért, amely majdnem felér egy fél paksi atomerőmű-bővítéssel.
Komócsin Sándor, 2017. május 15. hétfő, 08:46
Fotó: Reuters

A Külgazdasági és Külügyminisztérium nem ad információt arról, milyen tárgyalásokat folytat az amerikai Tesla vállalattal a multi gigantikus európai beruházásának megszerzéséről - írtja a Magyar Nemzet. A vállalat ötmilliárd eurót (a paksi bővítésre kínált orosz hitel nagyjából fele) szán egy villanyautókat, akkumulátorokat és otthoni napelemrendszereket előállító európai bázis felépítésére.

A hírek szerint 17 ezer munkahelyet teremtenének, amivel nagyjából annyi embernek adnának munkát, mint az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki együttvéve. Az amerikai multi kutatási és fejlesztési tevékenységet is hoz Európába, ám a régióban nem ennek feltételei vonzzák, hanem például a kormányok által nyújtott adókedvezmények.

Ennek megfelelően minden itteni ország rárepült a lehetőségre. Lengyelország előnye, hogy erős beszállítói kapacitással rendelkezik az elektromos közlekedés területén, Szlovákia befektetési ügynöksége már három éve tárgyal a Teslával, Magyarország mellett a Zalaegerszegen létesítendő tesztpálya szólhat. Szakértők szerint nem lenne kockázatmentes, ha az ország még inkább függővé válna az autóipartól.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

novaccu, 2017.05.16 16:34

Nem kell a kormánynak könyörögni hogy ide jöjjön a Tesla vagy az Elon Mask mert azt én döntöm el hogy hol épül a következő akkumulátor gyár.Nézd meg ezt a linket ,,https://www.prlog.org/12365306-mg-madison-phillipsinc-announces-its-exclusive-representation-of-novaccu-ltd.html
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2017.05.16 15:50

@Dr_Hibb_Antal_okleveles_ebado-szakerto:
nem kell alairnod, a comment tetejen kint van a beceneved...
masreszt nem ezt irtam, de legalabb jol megcafoltad, most mar lepihenhetsz, megvolt mara a szellemi munkad...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Dr_Hibb_Antal_okleveles_ebado-szakerto, 2017.05.16 14:44

@atombandi: Ha ilyen nagyszerű ez a cég, akkor miért szorulnak hatalmas és rendszeres állami támogatásra kezdettől, amivel együtt még mindig veszteségesek?

És nem, a veszteség nem azonos a visszaforgatott nyereséggel, ostoba.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

atombandi, 2017.05.16 10:40

@Dr_Hibb_Antal_okleveles_ebado-szakerto:
a tesla nem csak autokat gyart, hanem a toltorendsyert is epiti. annyi penzbol, amennyi rendelkezesere all. tehat a veszteseg, az egy viszonylagos fogalom, de te mint nagy tozsdeguru ezt nem tudod? a supercharger bovites merteke hatarozza meg, hogy veszteseget szamolnak el az ev vegen, vagy sem. valojaban ujra beforgatjak a hatalmas penzeket, amiket az autogyartas hoz nekik, ezert is van hype korulottuk. de te mint szakerto ezt nem ertheted, hoszen mindig csak veszteseget termelnek. szerinted...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Dr_Hibb_Antal_okleveles_ebado-szakerto, 2017.05.15 21:41

A Tesla nem multi, még autógyárnak nevezni is túlzás ezt a pár ezer autót értékesítő manufaktúrát. A "cég" fennállása óta egy cent profitot se termelt, szélhámos főnökük kizárólag az amerikai adófizetők pénzén élősködik amíg össze nem omlik a piramisjáték.

Ha ha ha
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html