A Malév beszállítói és utasai is hoppon maradhatnak

A Malév megközelítőleg 500 hazai vállalkozásnak adott rendszeres megrendelést - írta a Világgazdaság. Jelenleg nincs értékesíthető vagyona, amiből rendezhetné a hoppon maradt utasokat - a Blikk információi szerint.
MTI-Eco, 2012. február 8. szerda, 10:45

A Malév körülbelül 500 hazai vállalkozásnak adott rendszeres megrendelést, és mintegy 6 milliárd forintot fizetett ki a kis- és középvállalkozásoknak. A beszállítói hálózatához tartozó cégek most reménykednek, kivárnak és titkolóznak - írta a Világgazdaság szerdai számában.

A miskolci székhelyű Borsod Munkaruha Kft. szerelőruhákat gyártott a légitársaságnak, amelynek 10 éve beszállítója. "Most várjuk, hogy rendeződjön a helyzet, és újra kapjunk megrendelést. Nekünk nem tartozik a Malév, és amint lehet, újra fogunk pályázni" - közölték. A Budapest Aeroservice Szolgáltató Kft.-nek is forgalomkiesést jelent a leállás. A cateringszolgáltató cég nem kívánta számszerűsíteni a várható kárát, de már tárgyal új légitársaságokkal.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint a Malév korábbi tulajdonosa, Borisz Abramovics orosz üzletember által kötött ötéves és 2013-ig érvényben lévő felmondhatatlan és nagyon kedvezőtlen cateringszerződés milliárdos kárt okozott a Malévnak. A Világgazdaság által megszólaltatott Airport Security Kft. és a Szentkirályi Ásványvíz Kft. üzleti titokra hivatkozva nem akart nyilatkozni arról, van-e követelése a Malévval szemben.

Varga Jenő felszámolóbiztos joga eldönteni, hogy mely tartozást elégítik ki az illető beszállítónak. Úgy tudni, hogy például az üzemanyag- és a cateringköltségeket igyekszik az elsők között rendezni a vagyonfelügyelő. Minden más beszállítónak és hitelezőnek, beleértve az orosz tulajdonost, a Vnyesekonombankot is, bizonytalan ideig várnia kell.

Mindeközben nincsen eladható értékes vagyona a Malévnek - olvasható a szerdai Blikkben. A napilap információi szerint alig érnek valamit az úgynevezett slotok, azaz a repülőterekre érvényes leszállási jogok. A Malév az utóbbi években ugyanis már nem repült olyan zsúfolt repterekre, ahol a nagy forgalom miatt valóságos kincset ér a "bérelt leszállóhely". A légitársaságok értékét jórészt ezek a leszállási jogok határozzák meg, a nagyvárosok repülőterei ugyanis rendszerint olyan zsúfoltak, hogy már nem lehet leszállási jogosítványt szerezni.

Eladható vagyon híján semmi esélye, hogy megtérítsék a Malév hoppon maradt utasainak mintegy 35 milliárd forintos kárát - fogalmaztak nevük elhallgatását kérő volt malévos dolgozók a Blikknek.

HOZZÁSZÓLÁSOK