A berlini és a pekingi kabinet első konzultációján több mint tíz miniszter vett részt mindkét oldalról. Az ülés után Angela Merkel úgy fogalmazott: az eseménnyel új fejezet kezdődik a német-kínai kapcsolatokban. Ven-Csia-pao hozzátette: a kedden kötött megállapodások összértéke eléri a 15 milliárd dollárt.

A megállapodások között négy tisztán gazdasági természetű, a többi pedig minisztériumok és egyéb állami szervek közti egyezmény.

Az Airbus nyugat-európai repülőgépgyártó 62 darab A320 neo típusú gép értékesítéséről írt alá megállapodást a China Aviation Supplies Holding (CAS) társasággal és az Industrial Commercial Bank of China (ICBC) lízingcégével. Az egyezség szerint akár 88 darabra is bővülhet az átvett gépek száma. A Reuters hírügynökség szerint listaáron számolva csupán ez a megállapodás 7,5 milliárd dolláros üzletet jelent.

A Volkswagen két - egyenként évi 300 ezer autó legyártására alkalmas - új üzemet épít Kínában. Az egyik gyárat a Shanghai Volkswagen elnevezésű vegyesvállalattal közösen, a másikat pedig a FAW kínai autógyártó céggel.

A Daimler motorgyárat épít és kutatás-fejlesztési központot hoz létre a Beijing Automotive Corporationnel együttműködésben.

A Siemens a gigantikus méretű infrastrukturális fejlesztéseket irányító kínai nemzeti fejlesztési és reformbizottsággal írt alá együttműködési megállapodást.

A BASF vegyipari óriáscég egy több mint 800 millió eurós beruházásba kezd Kínában, üzemet épít Csungking (Chongqing) városban, ahol az MDI nevű vegyi anyagot gyártják majd.

Az államközi, minisztériumok közötti egyezmények között van egyebek között egy megállapodás német konzulátus megnyitásáról az északkelet-kínai Senjang (Shenyang) városban, egy további megállapodás szerint Kína lesz a 2012-es hannoveri vásár partnerországa, és készült egy nyilatkozat a beruházási környezet további kölcsönös javításáról.

A gazdaság területén a távlati, stratégiai cél az, hogy 2015-re évi 200 milliárd dollárra bővüljön a két ország közti kereskedelem volumene. Tavaly 130 milliárd eurót tett ki a kétoldalú kereskedelem Németország és Kína - a legnagyobb európai és az első számú ázsiai gazdaság - között.