A NAPI Gazdaság cikke A magyarok nem akarják a tőkénket című írás szerint a Slavia Capital azt állítja: "Magyarországon szlovákellenes gazdasági lobbi" hatása érződik. A Slavia Capital a dél-szlovákiai Léván székelő Sped Trans társasággal együtt 10,5 milliárd szlovák koronát (81 milliárd forint) ajánlott a MÁV Cargóért, a további hat jelentkező ennél kevésbé volt bőkezű. "Olyan jelzéseket vettünk, amelyek szerint meg akarják kérdőjelezni ajánlatunkat" - állítja Peter Bencurik, a pénzügyi csoport szóvivője, ugyanakkor hozzátette: "a magyar vasutak vezetése és a privatizációs tanácsadó (CA-IB) a magánosítási folyamat egész ideje alatt mindig profi módon és korrekten viselkedett". A Hospodárské Noviny azt sejteti, hogy a szlovák felet a legnagyobb rivális, a mindössze 50 milliárd forintos vételárat felkínáló osztrák Rail Cargo Austria vezette konzorcium (ennek része a GYSEV és az ÖBB) "fúrja". A lap arra emlékeztet, hogy Ausztria neheztel a pozsonyi repülőtér privatizálásának leállítása miatt (a fő esélyes a Lufthagen Wien volt), a magyar-szlovák kapcsolatok pedig napjainkban fagyosak. A végleges ajánlatokat egyébként e héten kell megtenni, a privatizációs döntés decemberben várható. Információink szerint a Cargo pályázatán a második körbe jutott konzorciumok már készítik kötelező érvényű ajánlatukat, ám egyelőre nem lehet tudni, hogy ezt az arra jogosult hétből hány kívánja benyújtani. A piaci szereplők mindenesetre arra számítanak, hogy egyesek visszalépnek, mások pedig csatlakoznak valamelyik konzorciumhoz. Azt követően lehet ezekre számítani, hogy a második körben már csak a korábban megajánlott összegnél magasabbal rúghatnak labdába a versenyzők, s a szlovákok ajánlata ebből a szempontból meglepte az érintetteket. Piaci információk szerint az is elképzelhető, hogy a szlovákok - éppen a magas árajánlatuk után - visszalépnek.