A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) vizsgálatot folytat annak kapcsán, hogy a UPC Magyarország Kft. 2010 február 1-jén mintegy tizenkét tv-csatornát kivett az analóg kábeltelevíziós csomagokból és azokat csak digitális módon tette elérhetővé - mondta Kathy Attila szóvivő. A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szerint a cég szabályosan járt el. Az NFH-hoz egyebek között a német nyelvű adások miatt több panasz is érkezett az ügyben, így a hatóság jelenleg hatókörvizsgálatot folytat, aminek feladata annak megállapítása, hogy egyoldalúan módosított-e szerződést a UPC - jegyezte meg Kathy Attila. Brenner Koloman, az Európai Népcsoportok Föderalisztikus Uniója (FUEV) német munkacsoportjának elnöke a hét során egy közleményben hívta fel a figyelmet arra, hogy "több régióban - így Budapest környékén és Nyugat-Magyarországon - megoldatlan a német nyelvű adások vétele, különösen a szinte monopolhelyzetet élvező UPC és T-Home körzeteiben". A FUEV elnöke arra hivatkozott, hogy az Európa Tanács nyelvi chartája által Magyarország kötelezte magát arra, hogy az anyaország közszolgálati műsorait, így az osztrák ORF és a német ARD, ZDF műsorait hozzáférhetővé tegye azokon a településeken, ahol jelentős számban él német kisebbség. Szűcs László, a UPC kommunikációs igazgatója szerint az analóg csomagokból valóban eltűntek az általános profilú külföldi, idegen nyelvű tévéadások. Digitális csatornákon azonban február óta mindenhol elérhetőek, míg korábban az analóg kapacitás nem tette lehetővé ezek országos sugárzását - tette hozzá. Az igazgató cáfolta, hogy a német nyelvű sugárzás az ország több pontján megoldatlan. Mint mondta: egy külön előfizethető digitális kiscsomagban 300 forintos áron bárhol elérhetőek a FUEV által említett csatornák. Szűcs úgy véli, a digitális szolgáltatás megrendelése nem jelent komolyabb fogyasztói többletterhet a kábeles csatornához képest, a cég az átálláshoz dekódert biztosít. Az NHH úgy találta, hogy a UPC a hírközlési szabályokban és saját általános szerződési feltételeiben foglaltak szerint járt el. A UPC a csatornakiosztás összetételének és a programcsomagok árának változásáról a hatóságot és az érintett előfizetőket időben értesítette, így a hatóság nem talált szabálytalanságot. Arról egyelőre sem az NHH, sem az NFH illetékese nem tud, hogy a T-Home szolgáltatásai kapcsán bárki panaszt tett volna.