Alacsonypadlós használt trolibuszokat vásárol Budapest

Az öreg szovjet trolik felújítását váltja ki a beszerzés, új járművek beszerzése továbbra is napirenden van, de addig is alacsonypadlós használt trolikat vesz a Budapesti Közlekedési Központ.
Papp Zsolt, 2011. május 2. hétfő, 15:21
Fotó:

A nemrégiben lezárult sikeres trolibusz-tender eredményeként alacsonypadlós használt csuklós trolibuszok érkezhetnek a fővárosba. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV 2010-ben jelentette be: használt trolibuszok és autóbuszok beszerzésére ír ki tendert a közlekedésüzemeltető társaság. A használt járművek beszerzése a tarthatatlan műszaki állapotok enyhítését szolgálja, nem helyettesíti az ezzel párhuzamosan az autóbuszpark, a trolibuszok és a villamosok jelentős részének lecserélését célzó nagyprojekteket, melyeket a BKK megkezdett.

A 15 darab használt MAN trolibuszból idén ősszel már forgalomba állhatnak az első járművek. A megkímélt műszaki állapotú járművek mintegy 532 ezer euróba (a jelenlegi árfolyamon mintegy 143 millió forintot) kerülnek, darabonként tehát 10 millió forint alatt marad egy használt trolibusz ára. A járművek beszerzésére a Budapesti Közlekedési Központ által előkészített és a Fővárosi Közgyűlés által márciusban elfogadott, a korábbi éveknél jelentősebb tömegközlekedési beruházási támogatás ad fedezetet. A 11 milliárd forintos céltámogatásnak villamospályák felújítása, HÉV-rekonstrukció, a forgalomirányítási rendszer megújítása mellett a használt autóbuszok és trolibuszok beszerzése is részét képezte.

A tavaly ősszel kiírt, használt trolibuszok beszerzésére indított közbeszerzési nyerteseként a Barnimer Busgesellschaft GmbH szállítja le a tizenöt darab használt, MAN NGE 152 típusú trolibuszt. A trolikat eddig a német Eberswalde lakosai használhatták, a német városból kerülnek Budapestre a járművek.

A használt járműveket a kiöregedett szovjet gyártmányú ZIU-9-es trolik helyére folyamatosan állítják forgalomba. Ezáltal nemcsak a flotta átlagéletkora javul, hanem akadálymentes, alacsonypadlós járművek állhatnak forgalomba több vonalon, üzemeltetőjük a BKV lesz.

A tizenöt használt trolibusz beszerzése - hasonlóan a használt autóbuszok rövidesen lezáruló tenderéhez - az azonnali színvonaljavítást és a budapesti közösségi közlekedés versenyképességének javítását szolgálja. A Fővárosi Közgyűlés április 27-i döntése nyomán a BKK folytatja a villamos és trolibusz járműbeszerzési uniós projekt előkészítését, melyben közel 100 darab villamos és ugyanennyi trolibusz beszerzését tűztük ki célul.

HOZZÁSZÓLÁSOK