A NAPI Gazdaság cikke Az első héten 1700 liter (javarészt bioetanolt tartalmazó) E85-ös üzemanyagot adott el a Tesco, vagyis a következő hétre már új szállítmányt kell rendelnie a termékből, hogy folyamatos legyen az ellátás. Ettől persze egyetlen nagy kúthálózatot működtető cég sem csettint, hogy "mekkora üzlet", de a Tesco várakozásait - a cég közlése szerint - mindenesetre felülmúlja. Annak ellenére, hogy a terméket csak speciálisan felszerelt FFV (Flexi Fuel Vehicle) technológiával ellátott autókba lehetne tankolni (mivel az üzemanyag 75-80 százalékban bioetanolt, vagyis alkoholt tartalmaz), a cég tájékoztatása szerint nem az autósok, hanem a motorosok vásárolják a látszólag jóval előnyösebb áron kínált üzemanyagot. Bár a bioetanol előállítása lényegesen drágább a hagyományos üzemanyagokénál, az E85-nek kiskereskedelmi árelőnyt biztosít az alkoholtartalomra vonatkozó jövedékiadó-mentesség. Ez legkésőbb 2011-ig várhatóan megszűnik, de az OECD már most megszüntetné az üzemanyag állami támogatását. Az elemzők szerint ha a termék a jelenleginél nagyobb mennyiségben fogyna, az állam - mivel adóbevételtől esik el - valószínűleg már rég hozzányúlt volna a támogatáshoz. Lapunk számítása szerint azonban a jövedéki adóval csökkentett ár sem feltétlenül jelent olcsóbb üzemanyagot a fogyasztóknak. A bioetanol lényegesen kisebb energiatartalma miatt az E85-tel hajtott motorok átlagos fogyasztása akár 20-30 százalékkal is növekszik, aminek hatására a jelenleg 215 forintos E85 valós ára esetenként 260-280 forintra növekszik, ami gyakorlatilag nem jelent megtakarítást az autós számára. Az E85 magas alkoholtartama miatt ráadásul másképp "viselkedik", mint a hagyományos benzin, erős a korrodálóképessége, és maró hatása miatt veszélyezteti a normál benzinüzemre tervezett autók működőképességét. Közép- és hosszú távon tehát a megspórolt benzinpénzzel komoly kár tehető azokban a motorokban, amelyeket nem E85-re hangoltak. Ennek ellenére lapunk úgy tudja, hogy a Győrben és Bábolnán működő két E85-ös kútnál - főleg öreg autók (Zsigulik) tulajdonosai - rendszeresen tankolnak. Az elemzők szerint a bioetanol jelenlegi egyetlen előnye az egyes környezetvédelmi tanulmányok által megkérdőjelezett környezetkímélő képessége. A magas etanoltartalom miatt logikusan annyi szén-dioxidot bocsát ki az E85-tel működő motor, amennyit a természet a takarmány termelése során kivont belőle. Ám a környezetvédelmi szakemberek szerint ezzel a megállapítással csínján kell bánni, ugyanis a bioetanol alapjául szolgáló alapanyagok előállítása és maga a feldolgozás (a kukorica megtermelése, betakarítása, feldolgozása, erjesztése és tisztítása) jelentős energiafelhasználással jár, ezzel számolva pedig már kétséges a környezetkímélő hatás. Az E85 az elemzők szerint az alkoholgyártók és kereskedők lobbitevékenységének egyik végterméke, amelyet kiválóan illesztettek napjaink klímavédelmi politikájához. Ezt a figyelmet kihasználva az autóipar is igyekszik utánamenni a piaci lehetőségeknek, jóllehet itthon még csak két gyártó - a Saab és a Ford - E85-tel tankolható gépkocsiját lehet megvásárolni. Üzemanyag-piaci elemzők szerint mindenesetre az E85 forgalmazása sem a klímavédelmi, sem a bioüzemanyag-célok elérése szempontjából nem feltétlenül a legjobb megoldás.