Így el lehetne kerülni, hogy időigényes közbeszerzési pályázatokkal keressenek tulajdonost az adott autópályára. Problémát jelent viszont, hogy az új koncepció még nincs teljesen kidolgozva, például nem tudni, hogy a Nemzeti Autópálya Rt. kezében lévő több 100 milliárd forint értékű beruházáscsomag milyen szerződésekkel kerülhet az ÁAK Rt.-hez. A tervezet magánbefektetőként kizárólag az építkezéseket finanszírozó bankokra számít, amelyek szeretnék, hogy az állam kössön koncessziós szerződést az ÁAK-val a szóban forgó beruházásokra. Ez viszont egyelőre nem lehetséges, mert a koncessziós törvény erre nem ad módot, így szükséges a jogszabály módosítása. A kormánynak egyébként karácsonyig kell döntenie arról, hogy magánbefektetőknek adja-e a sztrádaberuházásokat, ellenkező esetben akár az is elképzelhető, hogy az államnak a jövő évre tervezett 137 milliárd forintos bevételről és 163 milliárd forintos megtakarításról is le kell mondania.