Július elsejétől ugyanis megkezdi működését a Pénzügyi Békéltető Testület (PBT). Ez, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) égisze alá tartozó bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési fórum kifejezetten a fogyasztók és a pénzügyi szolgáltatók között fennálló szerződésből eredő jogviták kezelésével foglalkozik. A PBT felállásával a PSZÁF ígérete szerint mindenképpen gyorsabb, hatékonyabb és nem mellékesen ingyenes eljárás keretében nyílik lehetőség a pénzügyi szolgáltatók és a fogyasztók között felmerülő viták rendezésére.

A PSZÁF már el is indította a honlapot. Mint hangsúlyozzák: fontos tudni, hogy a PBT kizárólag olyan pénzügyi viták esetében indít eljárást, amelyekben az ügyfél (fogyasztó) által előzőleg közvetlenül a pénzügyi szolgáltatónál kezdeményezett panaszkezelési eljárás eredménytelenül zárult. A vitarendezési eljárás alapvető célja egyezséget létrehozni a felek között, ennek hiányában viszont a PBT döntést hoz az ügyben.

A PSZÁF a panaszok vizsgálatát sokszor zárta bírsággal, de ezekben az esetekben csak azt büntethették, ha a bank, biztosító, vagy egyéb pénzügyi társaság nem válaszolt időben, vagy egyéb módon sértette a panaszkezelési szabályokat. A PBT viszont érdemben foglalkozik majd ezekkel az ügyekkel. A honlapon levő infromációk alapján mindenki láthatja, milyen esetekben, miként fordulhat ide.