Egy csapásra 30-50 ezer forintot nyerhetnek az autósok

A kormány csökkenteni akarja az autóvásárlás költségeit: számos jelenlegi fizetnivaló megszűnne, a változás a környezetet kevésbé terhelő autók vétele felé terelné az autósokat és rontaná a cégautó-vásárlás feltételeit.
Komócsin Sándor, 2019. május 22. szerda, 08:58
Fotó: Getty Images

Túl van a tárcaközi egyeztetésen az a kormányjavaslat, amely csökkentené az autóvásárlás és az autóimport költségeit annak érdekében, hogy a kevésbé környezetszennyező autók forgalomba kerülésével megújuljon a magyar autóállomány - írja a hvg.hu egy a birtokába került, egyelőre bizalmas előterjesztést ismertetve.

Ha rábólintanak a készülő kormányhatározatra, akkor egy magánszemélynek egy autó megszerzésekor - legyen az vásárlás, öröklés vagy ajándékozás - a jelenlegi rendszerhez képest nem kellene fizetnie a forgalmi engedély és a törzskönyv illetékét; az eredetvizsgálat díját; külföldről származó gépkocsi esetén a származás-ellenőrzés díját és a rendszámtábla, illetve a regisztrációs matrica díját.

Ha ezeket mind kivezetik, akkor egy sima tulajdonosváltozás esetén kizárólag vagyonszerzési illetéket kellene fizetni, egy külföldről behozott személygépjármű esetén pedig kizárólag regisztrációs adót. Emellett a már magyarországi forgalomba lévő személygépkocsi esetében nem emelnék a gépjárműadót.

Jön az EURO 6

A változtatásokkal az autóhoz jutás költsége mintegy 30 ezer forinttal, a külföldről behozott gépjármű esetén mintegy 51 ezer forinttal lehet kevesebb - összesíti a dokumentum. Ennél a számításnál az anyag kidolgozói abból indultak ki, hogy egy személygépkocsi első forgalomba helyezése jellemzően 110 ezer forint kiadást jelent.

Az autó fenntartásához kötődő közterhek magánszemélyeknél két részből állnak: az évente fizetendő gépjárműadóból, amely átlagosan 23 ezer forint, illetve a négyévesnél idősebb autók esetén kétévente elvégzendő műszaki vizsga díjából.

A regisztrációs adó szabályozásával még inkább fékezni akarják az öregebb, leginkább környezetkárosító autók behozatalát. Ezért egyebek mellett bevezetnék az EURO 6-os környezetvédelmi kategóriát. Ennek mértéke minden hengerűrtartalom-kategóriában az EURO 5-ös mérték 50 százaléka lenne.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

mentol, 2019.05.24 11:04

Eddig se tudott új autót venni az ember, de ezentúl már használtat sem...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

gondosgondnok, 2019.05.23 10:55

Egy 5 milliós autó árából elengednek 30000Ft-ot.Egy 15milliós elektromos autó árából 1,5milliót.hú de mekkora segítség az új autó vásárlásához.Gratulálok most aztán mindenki rohanni fog új autót venni hát elengednek 30000-et.Röhejes
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lordofearth, 2019.05.22 14:43

@laci_52:
A zsírdisznó parasztja soha nem ad, hanem elvesz. Ha úgy látod, hogy adott, akkor nézz utána gyorsa, mi drágult mellette :)
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

laci_52, 2019.05.22 13:50

Helyes! Az eredetvizsgálat már eddig is csak egy nagy lehúzás volt. Ráadásul az azt végző cég nem is viselt felelősséget az eredményért: hallottam olyan ügyről, hogy valaki vett egy használt autót, amelyik tisztának bizonyult, de később kiderült, hogy előzőleg lopott volt, el is vették a vevőtől és fel sem merült az eredetvizsgáló felelőssége netán kártérítési kötelezettsége...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html