Fél év alatt 3 százalékpontot nőtt a 15-69 éves hazai lakosságon belül az internetezők aránya, így 2009 első félévében 52 százalékos az internetpenetráció. Több mint 3,9 millióan kapcsolódnak legalább havi rendszerességgel a világhálóra, a legalább hetente netezők aránya pedig 47 százalék. A lakosság kétötödéről viszont még mindig elmondható, hogy gyakorlatilag semmilyen személyes tapasztalata nincs az internettel kapcsolatban - állapítja meg a TNS-NRC InterBus, valamint az NRC-TNS Visitor Media Research kutatása. A jelenlegi 52 százalékos penetrációs szint nemzetközi viszonylatban még mindig alacsonynak mondható, az EU 60 százalék feletti átlagához, és néhány szomszédos ország adatához viszonyítva is. Az internetezők aránya még mindig magasabb a férfiak (55 százalék), mint a nők (48 százalék) körében. Fiatalos médiumnak számít az internet: a 15-24 évesek 84 százaléka rendszeresen internetezik, a 25-34 éveseknél már csak 67, az 50 felettiek körében pedig mindössze 21 százalékos ez az arány. Területileg Budapesten az internetezők 70 százalékos aránya jelentősen meghaladja az országos szintet. A kistelepüléseknél az utóbbi fél évben csupán egy százalékponttal nőtt ez az érték. A 15-69 éves rendszeres internetezők 80 százaléka szokott otthonában internetezni, ez a teljes populáció arányában 41 százalékot jelent. Az első félévben az tovább csökkent ADSL részaránya (32 százalék), a kábelneté viszont tovább nőtt (49 százalék), a mobilinternet 5 százalékuknál számít elsődleges kapcsolódásnak. A betárcsázós internet már csak az otthoni internetezők 7 százalékánál létezik.

Blogot a netpolgárok 52 százaléka olvas, viszont csak 9 százalékuk vezet ilyet. Videómegosztó oldalakat az internetezők több mint kétharmada látogat, 21 százalék pedig legalább egyszer fel is töltött valamilyen tartalmat. Rádiót 58 százalék hallgat, a tévézést pedig 31 százalék próbálta már ki az interneten keresztül. Az online vásárlást kipróbálók aránya a netpolgárok körében 65 százalék.