Emiatt hal meg értelmetlenül sok magyar

Az előző évhez képest idén összességében kevesebb baleset történt a vasúti átjárókban, sajnos azonban több végződött tragédiával. A MÁV vasúti átjáróiban a gyalogosok, kerékpárosok és a gépjárművezetők esetében is a KRESZ megszegése és figyelmetlenség miatt történnek balesetek. Az útátjárókat használók egy része nem veszi komolyan a kockázatot - közölte a vasút.
Domokos László, 2019. december 10. kedd, 07:31
Fotó: Pixabay

Idén december elejéig vasúti átjáróban 2018 hasonló időszakához képest 16 százalékkal kevesebb, 69 baleset történt, a következményeik azonban gyászosabban alakultak: 21 halálos kimenetelű volt, 12 súlyos, 6 könnyű személyi sérüléssel, 30 eset pedig anyagi kárral végződött, míg tavaly 82 esetből 18 volt halálos, 12 súlyos, 13 könnyű sérüléssel, 39 pedig anyagi kárral járt.

Idén eddig 8 gyalogos lépett figyelmetlenül vonat elé, 5 kerékpáros, 2 motorkerékpáros, 45 személygépkocsi, 4 tehergépkocsi és 3 munkagép nem állt meg időben és ütközött ezért vasúti járművel - adta hírül MÁV Zrt..

Az útátjárós balesetek hátterében minden esetben a közlekedők figyelmetlensége, a KRESZ előírásainak megszegése áll. A baleseteket szinte kivétel nélkül az okozta, hogy az autósok, gyalogosok vagy kerékpárosok túlbecsülték saját képességeiket, megpróbáltak még a vonat előtt átérni, esetleg egy pillanatra kihagyott a figyelmük. Az okok között szerepel még a gyorshajtás, az agresszív vezetési stílus, a vasúti fényjelző tilos jelzésének figyelmen kívül hagyása, a vezetés közbeni telefonálás is. Gyakran tapasztalható, hogy a gépkocsivezetők nem néznek körül a sínekre hajtás előtt, nem törődnek azzal, hogy a szabályok az átjáró "fokozott óvatossággal" történő megközelítésére intik a közlekedőket.

Néhány a legsúlyosabb idei esetek közül:

  • Január 10-én, Galgahévíz közelében a jól működő fénysorompós kereszteződésben személygépkocsi ütközött egy vonattal, az autó két utasa életét vesztette.
  • Augusztus 21-én, Nagymaros és Verőce között jól működő fénysorompós átjáróban vonat elé hajtott egy személygépkocsi, melyben hárman vesztették életüket.
  • Szeptember 10-én, a tápiógyörgyei állomáson, a Szilvási úti jól működő fény-félsorompós kereszteződésben vonattal ütközött egy személygépkocsi, mely totálkáros lett, a benne utazó két személy életét vesztette.
  • November 17-én, Vácon, a Hosszú utcai jól működő fénysorompós átjáróban a vonat 800 méteren át tolta az elé hajtó személygépkocsit, az autóban utazók a helyszínen meghaltak.

Egyértelmű jele a gépkocsivezetők figyelmetlenségének, hogy sokszor vasúti átjáróban haladó vonat oldalának ütköznek a személygépjárművekkel:

  • Január 20-án Sóstóhegy és Kemecse között jól működő fény- és félsorompóval jelzett kereszteződésben egy tehervonat huszonegyedik kocsijának ütközött egy külföldi rendszámú gépkocsi. Személyi sérülés nem történt.
  • Március 4-én Pápa és Mezőlak, április 8-án Tiszafüred és Füzesabony között, július 7-én Soroksár állomásnál, szeptember 21-én Szabadszállás és Bösztör, másnap Vámospércs és Nyírábrány, november 2-án Szentlőrinc és Szigetvár állomások között, november 19-én pedig Újvenyim megállóhelynél ütközött vonat oldalának egy-egy személygépkocsi. Ezek a balesetek csupán sérüléssel jártak, de következményeik akár súlyosabbak is lehettek volna.

A MÁV az útátjárók fejlesztése mellett a rendőrséggel közösen minden évben fokozott erőfeszítéseket tesz, rendszeres akciókkal hívja fel a figyelmet a körültekintő vezetésre és a szabályok betartására. A vasúttársaság ezúton is arra kéri a közlekedőket, hogy vigyázzanak jobban magukra, utasaikra - olvasható a közleményben.

Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.
Indamedia Csoport

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

na4, 2019.12.10 08:56

Aki hülye, az ne csodálkozzon.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html