Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Egy friss kutatás szerint a városi autózást egy évtized alatt le fogja hagyni a "környezetbarátabb" közlekedés - írja az amerikai CNBC.

A Kantar kutatócég felmérésében több mint 20 ezer embert kérdeztek meg a világ 31 városában a jelenlegi utazási szokásaikról és a jövőben használni kívánt közlekedési módokról. A Kantar előrejelzése szerint a következő évtizedben több mint 36 millió városlakó változtathat azon, hogyan közlekedik. A következő tíz évben Manchester városa mehet át a legnagyobb átalakuláson, de Moszkvában és Sao Paolóban is nagy változások várhatóak.

Háttérbe szorul a saját

A kutatás szerint a különböző közösségi szolgáltatások, például az autómegosztók és az önvezető járművek elterjedése, valamint a globálisan elöregedő lakosság miatt egyre kevésbé lesz szükség saját tulajdonú gépjárművekre.

Az autózás helyébe így várhatóan egyre inkább a tömegközlekedés, a kerékpározás és a gyaloglás léphet: az előrejelzés szerint 2030-ra a városokban megtett összes utazás majdnem felét, 49 százalékát "környezetbarátabb" módon teszik majd meg az emberek, míg az autós utazások aránya a 2020-ban mért 51 százalékról 46 százalékra eshet vissza. Az utazások fennmaradó 5 százalékát pedig a taxizások és például az Uberrel megtett utak tehetik ki.

Sok a kerékpáros baleset

A kerékpározás válhat a leggyorsabban növekvő közlekedési móddá: 18 százalékkal nőhet az így megtett utak száma a következő 10 évben.

A Buksza (a Napi.hu szerkesztőségi blogja) korábban már beszámolt róla, hogy Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) viszont éppen a kerékpáros balesetek magas számára hívta fel a figyelmet. Az ETSC szerint bár egyre kevesebb a halálos baleset az utakon, a kerékpárosok halálával végződő balesetek száma nagyon lassan csökken az EU-ban, ezért sürgős intézkedésekre van szükség ahhoz, hogy a biciklizés és a gyaloglás biztonságosabbá váljon.