Autósok figyelem: az útdíjkapuk a gyorshajtókra is vadásznak majd

Nemcsak 525 sebességmérő készüléket vesz a rendőrség a gyorshajtók kiszűrésére, hanem az autópálya-kezelő, immár Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kapuinak kameráit és az autópálya-matricák meglétét ellenőrző autóit is alkalmassá teszik majd a szabálytalankodó autósok megbírságolására – tudta meg a hvg.hu.
Napi.hu, 2014. június 5. csütörtök, 07:48
Fotó: Napi.hu

Az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottságának szerdai ülésén terjesztette be a fejlesztési miniszter a közbeszerzés alóli mentességi javaslatot a mintegy 12 milliárd forintos projektre, amelyet este el is fogadtak.

Ha valaki az egymás után lévő traffipaxokba többször is belefut, az annyi büntetést fog kapni, ahány sebességmérő megörökítette a gyorshajtását.

Jelenleg mintegy 160 traffipaxa van a rendőrségnek. Ezek mellé, mint ismert, 525 sebességmérő készüléket vásárol mintegy 12, 5 milliárd forintért. A Belügyminisztérium a beszerzési terv nyilvánosságra kerülésekor egy évvel ezelőtt azzal indokolta a traffipax-vételt, hogy rendőrségi adatok szerint a 2013. május végéig történt 5183 személyi sérülésessel járó közlekedési baleset 30,8 százaléka a gyorshajtóknak köszönhető.

A hvg.hu szerint úgy látszik, a jelenlegi és beszerzendő, összesen 681 sebességmérő készüléket nem tartják elégnek, mert az Országgyűlés honvédelmi és rendészeti bizottság szerdai ülésére terjesztette be Németh Lászlóné fejlesztési miniszter a közbeszerzés alóli mentességet arra a nettó 12 milliárd forintos projektre, amely révén az útdíjfizető kapuk és matrica-ellenőrző autók is alkalmasak lesznek a megengedett sebességnél gyorsabban közlekedő autósok kiszűrésére és megbírságolására. Ezt megerősítette a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium is a portál megkeresésére írt válaszában. Az előterjesztés szerint a 12 milliárd forintból 7 milliárd az öt évre szóló működtetési költség, többiből pedig a fejlesztést végzik el, amely révén a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. 101 útdíjkapujának és 45 mobil adatgyűjtő gépjárművének informatikai rendszerét más rendszerekkel, így a rendőrségivel kapcsolnák össze.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

xatoklesz, 2014.06.07 15:56

@Zodiakus:
Menjen ki az US-ba ott demokrácia van!
Azt is tudják, milyen a széklete!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw, 2014.06.05 22:40

@ingyen:
A jármű sebessége meghatározza hogy bizonyos nem várt eseményekre ami általában független magától a sebességtől mennyi idő marad reagálni. Ha az idő aláesik a vezető reakcióidejének, akkor nehéz arról beszélni hogy a gyorshajtásnak nem volt köze a baleset bekövetkeztéhez. Márpedig nem várt eseményre mindig fel kell készülni.

A példádban ha a szabályos sebességgel a balaeset elkerülhető lett volna, akkor a gyorshajtás is ott fog szerepelni az okok listáján, hiába a másik is hibás volt. Ilyenkor két barom együtt hoz össze egy balesetet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2014.06.05 21:53

Kamera figyel az utcán,a munkahelyen,az autópályán és utakon.Mobilod pontosan rögziti,mikor hol voltál,kivel mit beszéltél.Tiszta 1984,ha érted....
De ...de azt mondják,soha ennyire szabad nem voltál,soha ennyi jogod nem volt!
Hiszel még a mesékben???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

tamas970, 2014.06.05 14:34

@ingyen: "csak az előzni tilos táblákat érdemes mindig komolyan venni, azok tényleg életet védenek"
Néha hasznos a sebességcsökkentés, de nem sík/egyenes autópályán! Hegyi kanyargónál hasznos lehet, ha egy 50-es táblából előre tudod, hogy a nem belátható szakaszon hajtűkanyar vár rád, ne fuss neki 100-zal.

Én csináltam vezető-továbbképzést, ahol azt mondták az okosok, hogy messze a legtöbb baleset az elsőbbség nem megadásából származik (legyen az hibás sávváltás, jobbkezes becsatlakozó, akármi). Utána jön a telefonálás/kütyülés/figyelmetlenkedés és a követési távolság be nem tartása.

Magyar autópályán 160-al vezetőre számítok, de 200 fölöttire nem. A 160-as sebességét tükörből még meg tudom ítélni, de nem számítok arra, mint a németeknél, hogyha messze a láthatár végén jön valaki, már akkor se fogjak előzésbe.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ingyen, 2014.06.05 14:05

az egész egy hazugságra épül.
nemrég született eu-s tanulmány, amiből egyértelműen kiderül, hogy a balesetek csak pár tized százalékát okozza a gyorshajtás.

épp arról kezdenek beszélni, hogy a traffizást gyakorlatilag egy újfajta adószedésre használják szerte európában.

amúgy ez elég nyilvánvaló. ha én 160-al megyek, és kielőz elém egy brom, mert nem néz a tükörbe, akkor nem a sebesség okozta a balesetet, de a rendőrség simán elkönyveli annak, mert így lehet pénzt szedni.

ennyi az egész.

nem beszélve a rengeteg teljesen indokolatlan sebességkorlátozásról, záróvonalról.
nekem az a tapasztalatom, hogy csak azelőzni tilos táblákat érdemes mindig komolyan venni, azok tényleg életet védenek, a sebesség tábla és záróvonal kalap szr. csak úgy kirakják mert csak, felét le kéne szedni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html