Autósok figyelem! - Bedurvulnak a rendőrségi ellenőrzések

A közlekedési bírságolási ügyeket jövő évtől már nem csak egy országos központban (Szombathely) intézi a rendőrség, hanem Kelet-Magyarország területét érintően Vásárosnaményben is. A kormány azzal számol, hogy a több száz új, többfunkciós traffipax üzembe állásával jelentősen megnő majd a közigazgatási hatósági eljárások száma, s ezek kezelésére szükség van egy új szervezetre.
Napi.hu, 2013. november 19. kedd, 17:30

A gépjármű üzembentartójának objektív felelősségén alapuló közigazgatási hatósági eljárások lefolytatását a rendőrségen belül az eddigi egy helyett két hatóság látná el. A korábban kijelölt Vas megyei rendőrfőkapitány (Szombathely) mellett, első fokú hatósági jogkörben járna el a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei rendőrfőkapitány az illetékességébe tartozó közigazgatási hatósági ügyekben. A másodfokú eljárások lefolytatása továbbra is a budapesti rendőrfőkapitány hatáskörébe tartozna - derül ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által készített, "a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről" szóló kormányrendelet módosításának tervezetéből, ami a kormány.hu oldalon jelent meg, s amit november 25-ig lehet nyilvánosan véleményezni.

A bírságolással kapcsolatos első fokú eljárás lefolytatására a Vas megyei rendőrfőkapitány illetékes: Baranya megye, Győr-Moson-Sopron megye, Fejér megye, Komárom-Esztergom megye, Somogy megye, Tolna megye, Vas megye, Veszprém megye és Zala megye, valamint Budapest területén, míg a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei rendőrfőkapitány Bács-Kiskun megye, Békés megye, Borsod-Abaúj-Zemplén megye, Csongrád megye, Hajdú-Bihar megye, Heves megye, Jász-Nagykun-Szolnok megye, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye, Nógrád megye és Pest megye területén elkövetett jogsértések esetében rendelkezne illetékességgel. A rendelet január 1-jén lépne hatályba.

Az előterjesztés célja a közlekedésbiztonság növelése, az elkövetett szabályszegések miatti felelősségre vonás elkerülhetetlenségének további fokozása, az alkalmazott szankciók hatékonyabb érvényesítése - olvasható a tervezetben.

Jön a traffipax-invázió

A Közlekedési Operatív Program (Közop) keretében a közeljövőben várhatóan 365 darab sebességellenőrzésre is alkalmas fix telepítésű komplex közlekedési ellenőrző pontot (KKEP) állítanak fel, továbbá 160 darab mobil KKEP-ot szereznek be, amelyek a rendőrség jelenleg üzemelő sebességmérő készülékeit váltják majd ki. (Ez a mennyiség a jelenleg használt traffipaxok számának több mint kétszerese).

A fix telepítésű KKEP-ok működése kapcsán várhatóan növekedni fog a közigazgatási hatósági eljárások száma, így ennek kezelése érdekében a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányságon Vásárosnamény székhellyel újabb első fokú közigazgatási hatósági szervezetet hoznak létre - olvasható a rendelettervezetben.

A beszerzésre 12 milliárdot költenek

A többfunkciós sebességmérők beszerzésére uniós források felhasználásával 12,5 milliárd forintot költenek. Az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) korábban azt közölte az MTI-vel, hogy az újfajta traffipaxok nem csak sebességet mérnek. Nagy felbontású kameráik más szabálysértést is képesek dokumentálni, mint például a szabálytalan sávváltást, a leállósáv vagy buszsáv jogszerűtlen használatát, a tiloson való áthajtást, a kanyarodás, irányváltoztatás szabályainak megszegését, a biztonsági öv használatának elmulasztását. A KKEP-k képesek adatokat lekérni a hatósági nyilvántartásokból az automatikus rendszámfelismeréssel, így útdíj, útvonalengedély, behajtási engedély, bírságnyilvántartás rendszerét is ellenőrizni tudják.

Az ORFK korábban azt közölte, hogy a projekt 2015. március 31-én zárul. A beruházás célja, hogy Magyarország megfeleljen az Európai Unió közlekedéspolitikai célkitűzésének. Az eddigi eredmények, a 2008 óta töretlenül javuló közúti közlekedési mutatók javítása "további erőfeszítést igényelnek" - írta korábban az MTI.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

karamiki, 2013.11.20 16:28

Kijelölték az újabb pénzbehajtási területet. Itt befizethetjük azt, amit a rezsicsökkentésen spórolunk. Muszáj lesz, mert a beruházásnak gyorsan meg kell térülni, majd bevételt kell termelni. Nem árt, ha előre tartalékolunk erre a célra 50-100 ezer forintot.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megilaci, 2013.11.20 12:46

12 milliárd további "erőfeszítésre" inkább beindul az autósok kopasztása.
Ebben Magyarország az élen teljesít.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kronfa, 2013.11.20 12:35

Miközben naponta vernek agyon idős egyedülálló embereket, a rendőrség és a kormány szerint a gyorshajtók jelentik a legnagyobb problémát.ezek után nem tudom melyik rendőri vezetőnek lesz bőr a képén azt mondani, hogy nincs pénz több rendőrjárőr szolgálatba állításához.(bár végül is igaza lenne: nincs pénz, mert drága volt a traffi) 12 milliárdot akár értelmes dologra is el lehetett volna költeni. Ismét nem sikerült.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2013.11.20 07:56

@meszi9: Értem a gondot.Erre kéne egy civil szervezet,ahová elküldhetnéd panaszra az általad akkor lefényképezett esetet.(egyszer mobil táblával,majd ez nélkül)Több ezer,tízezer ember szervezetét nem lehet semminek tekinteni.(bár így is készül az "így parkoltok ti" műfaj.Néhány helyen látható.)De lehet hogy ez már kevés ....
Sok-sok téren civil önszerveződést,összefogást és a haza fényre derül!!!
Mert a politikától,politikustól semmit nem várhatsz.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

meszi9, 2013.11.19 23:31

Mérjenek, de az nem helyes, hogy kiraknak egy "mobil sebesség korlátozó táblát " 30 Km/h-val, majd mérés után beszedik. Két óra múlva visszafelé megnéztem, a tábla már nem volt ott ! Ilyen olcsó trükkel, már másodszor nyúlnak le.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html