Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
Májustól a gyermekek védelmében több ponton is módosul a KRESZ - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A tárca kiemelte: a Magyar Közlöny legfrissebb számában megjelent új szabályok komoly visszatartó erőt jelentő szankciókat is lehetővé tesznek.
Az új rendelkezések szerint a szabályszegő autós szabálysértési eljárásban - a cselekmény súlyosságától függően - 5 ezertől 150 ezer forintig terjedő pénzbírsággal lesz sújtható. Aki pedig sérülésekkel járó balesetet okoz, a büntető törvénykönyv szerinti szankciókra számíthat.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2011-ben 1580 tizennégy év alatti gyermek sérült meg közúti balesetben - írta közleményében az NFM. A tárca megjegyezte, hogy a szabályozási eszközökkel is indokolt felhívni a járművezetők figyelmét: fokozottan ügyeljenek a gyermekekre.
A kormány úgy ítélte meg, hogy az iskolabuszokon közlekedő gyermekek biztonsága érdekében általánosabb, egyértelműbben meghatározott rendelkezésekre van szükség. Így a kormány felkérésére az NFM elkészítette a hatályos rendelet módosítását, amelynek értelmében például a párhuzamos közlekedésre alkalmatlan úton a gyermekszállító autóbuszok mellett tilos lesz elhaladni az utasok be- és kiszállásának ideje alatt.
A "Gyermekek" táblával jelölt szakaszokon pedig a kiegészítő táblán feltüntetett távolságon belül legfeljebb 30 kilométer per órás sebességgel közlekedhetnek a járművek. A közútkezelők viszont ezt a táblát kizárólag olyan helyeken alkalmazzák, ahol a gyermekek úttestre lépésével fokozottan számolni kell, például a közoktatási intézmények környékén.
A módosítás bevezeti továbbá a gyermekszállító autóbusz fogalmát, amely minden olyan nem menetrend szerint közlekedő jármű lehet, amelyen gyermekek és felnőtt kísérőik utaznak, és amelyet előírásszerű tábla és "Gyermekszállítás" felirat jelöl. Az ilyen gyermeket szállító autóbuszok a jövőben a menetrend szerinti járatok számára kijelölt autóbuszöblökben is megállhatnak.
A megállóhelyről való elindulásukat pedig az autósoknak lassítással, szükség esetén megállással kell segíteniük - olvasható az NFM közleményében.
A Nissan NV200 tulajdonképpen döbbenetesen rég velünk van. 2009-ben kezdték árulni, 2010-ben volt az év furgonja Európában, mi is akkor teszteltük először, szóval idén már 12 évesek...
temes33, 2013.05.02 08:52
A biciklisnek SOHA nincs elsőbbsége a zebrán.
1. Ha leszáll és áttolja, akkor nem biciklis, hanem gyalogos. A gyalogosnak elsőbbsége van. Ha nem száll le, szabályt sért, ha elütöd, még jól meg is büntetik (bár nem tudom, miért nem lehet egy-két helyen baleset nélkül megbüntetni ezeket, egyből megritkulnának a zebrán száguldozó biciklisek).
2. Ha a bicikliút átvezet az úttesten, az a zebra MELLETT külön jelöléssel van felfestve (általában sárga, széles, szaggatott vonalakkal határolt sáv a zebra mellett), és a biciklisnek kint van az elsőbbségadás kötelező tábla, vagyis ő ad elsőbbséget és nem ő kap.