Autósok, figyelem! Szigor vár az öregebb járművek tulajdonosaira

A műszaki hibából adódó közúti balesetek megelőzésének érdekében új jogszabály-javaslatokat terjesztett elő az Európai Bizottság pénteken Brüsszelben.
NAPI, 2012. július 13. péntek, 16:37
Fotó: Napi.hu

A gépjárművek műszaki ellenőrzésével kapcsolatban 1977-ben készült jogszabályok felülvizsgálatától az Európai Unió végrehajtó testülete azt reméli, hogy több mint 1 ezer 200 élet menthető meg, és több mint 36 ezer, műszaki hibából adódó baleset kerülhető el.

Az ellenőrzési rendszert szigorító és bővítő szabályokat a Bizottság szerint az teszi indokolttá, hogy a műszaki hibák jelentősen hozzájárulnak a balesetekhez: az összes személygépkocsival elszenvedett baleset 6 százalékáért felelősek; ez 2000 halottat és ennél jóval több sebesültet jelent évente. A motorkerékpáros balesetek 8 százaléka ered technikai jellegű meghibásodásból.

A közlekedésért felelős biztos, Siim Kallas kifejtette: a javaslatok közé tartozik a motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok kötelező műszaki vizsgálata az EU teljes területén, az öregedő gépjárművek időszakos műszaki vizsgálatának gyakoribbá tétele, a sok kilométert futott személy- és tehergépkocsik sűrűbb ellenőrzése. Az utóbbi körbe tartozó gépjárművekre ezzel ugyanolyan feltételek vonatkoznának majd, mint az egyéb sokat futó járművekre (taxik, mentők stb.). A javaslat indoklása szerint a gépjárművek 5. és 6. éve között drámaian nő a műszaki hibákhoz köthető súlyos balesetek száma. Kallas úgy fogalmazott a nem megfelelő műszaki állapotú járművek kiszűrése kapcsán, hogy "egyszerűen nem akarjuk ezeket a halált hordozó gépkocsikat az útjainkon".

Az EB indítványozta továbbá, hogy az EU-ban közös minimumszabályokat hozzanak létre a hibákra, felszerelésre és vizsgaállomásokra vonatkozóan annak érdekében, hogy javuljon a műszaki vizsgálatok minősége. Kötelezővé tennék mindemellett az elektronikus biztonsági eszközök ellenőrzését, illetve visszaszorítanák a futásteljesítménnyel kapcsolatos csalásokat a kilométeróra-állás nyilvántartásba vételével.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

RealMan, 2012.07.14 13:12

Tegnap a német ARD-n volt a hírekben erről szó, általában mondta a német közlekedésügyi miniszter ezeket a megállapításokat.

Szerintem a cél az, hogy a vergődő autógyártókat helyzetbe hozzák, nem jó ha idősebb kocsik vannak az utakon, legyen minél több új...de azt senki nem kérdezi, hogy miből
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

antelem, 2012.07.14 12:51

Az aljas és hazug fidesz/kdnp csürhét (ez részben a korábbi kormányokra is igaz) csak az EU képes kordában tartani és a határokat megmutatni.
A béna, és meghasonlott ellenzék a legtöbbször képtelen kezelni a sok hülye politikust és hülye seggnyalóit.
Az húzzon el a büdös fracba, aki szerint magyar s*ggbe magyar ló*asz kell !
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

zsizsi74, 2012.07.14 00:27

Menjen a .....-ba az EU. Miért nem húznak el ....-be, mit akarnak még rólunk lehúzni? Adjanak pénzt új autóra, vagy a közbenső átvizsgálásokat végezzék díjmentesen! Miért nem jönnek rá már az emberek, hogy illúzióban élnek, és hogy az európai únió egy elcseszett szarság? Senkinek nem jó, csak annak akik kitalálták. Belepofáznak a nemzetek magánügyeibe. Otthon pofázzanak, ne itt! Húzzanak haza a multik-kal együtt!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

JohnMcClane, 2012.07.13 18:29

Hol az a sok 5-6 éves kocsi, mert én inkább 10+-os kocsikat látok az utakon... meg talán az új kocsikat nem 5 évre kellene gyártani aztán kuka.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html