Első látásra sima pénzlehúzásnak és fordított bürokráciacsökkentésnek tűnik, ami az összes európai uniós ország, így Magyarország autótulajdonosaira is vár május 20. után. A vizsgarendszer átalakítására vonatkozó uniós irányelv az Európai Unió összes tagállamában kötelező változást ír elő és a könnyebb azonosíthatóságot szolgálja - írja cikkében a Totalcar.hu.

Fontos tudnivaló, hogy a május 20. után vizsgázott autóknál nem lesz elég bemutatni a forgalmi engedélyt, hanem,amennyiben a rendőrség megállít, úgy szükség lesz a műszaki vizsgálati bizonyítvány nevű egyoldalas dokumentumra is, melyet a vizsgán állítanak ki. Az érvényességi időn, a rendszámon és az alvázszámon felül a kilométerszámláló állását, illetve az vizsga lejárati dátumát is tartalmazza.

Akiknek már érvényes műszaki vizsgájuk van a járművükre, még nem kell, hogy ezt is magukkal vigyék. Ez csak a határidőtől kezdve lép életbe.

A Magyarországon forgalomban lévő autókat először négy, majd kétévente kell újravizsgáztatni. Ezen a dízelautóknál külön vizsgálják majd a környezetvédelmi szabályozásnak való megfelelőséget. De azt is megvizsgálják, hogy hol áll a kilométeróra, milyen állapotban van a karosszéria.

Fontos változás még, hogy a kishibás autót nem tiltják ki azonnal a forgalomból.

A fotó forrása: MTI Fotó/Bodnár Boglárka.