Az Aeroflottal közösen üzemeltetik a Malévet (bővített)

A Malév közvetett tulajdonosa az orosz állami Vnyesekonombank lesz, az üzemeltelés pedig az Aeroflottal partnerségben történik - jelentette be Veres János pénzügyminiszter és Viktor Zubkov orosz első miniszterelnök-helyettes a magyar-orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság társelnöki találkozóját követően szombaton Budapesten.
NAPI Online, 2009. január 25. vasárnap, 11:26
Fotó:

A sajtótájékoztatón Veres János az MTI kérdésére válaszolva azt mondta, a konstrukciót úgy alakították ki - és ezt az orosz fél is tudomásul vette -, hogy a Malév magyar nemzeti légitársaság maradjon, és ne veszítse el európai uniós repülési jogait.

Viktor Zubkov orosz miniszterelnök-helyettes a tulajdonosváltás indokaként az eddigi orosz tulajdonos "nem eléggé erős vezetési stílusát" és a pénzügyi válságot nevezte meg. Azt mondta: a Malév "kecsegtető jövő" előtt áll.

A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. (MNV) 2,2 millió euró tulajdonosi kölcsönt nyújtott a Malév Vagyonkezelő Kft-nek - erősítette meg az mfor.hu-n megjelent hírt Száraz Gábor, az MNV Zrt. szóvivője pénteken az MTI-nek.

A Malév privatizációjakor létrehozott és állami tulajdonban lévő Malév Vagyonkezelő Kft.-hez kerültek a légitársaság egyes vagyonelemei, közöttük a Malév márkanév, egy Boeing 767-200-as repülőgép, valamint a Százhalombatta és a ferihegyi repülőtér között húzódó kerozin szállítóvezetéknek a repülőtér határán kívül eső szakasza. A légitársaság, a privatizációs szerződés szerint, bérleti díjat fizet a vagyonelemekért a Malév Vagyonkezelő Kft.-nek, amelyik a légitársaság MFB-vel szemben fennálló hitelét törleszti.


Száraz Gábor beszámolt arról is: a Malév már 2,2 millió eurós hátralékot halmozott fel a vagyonkezelővel szemben. Mivel a Malév Vagyonkezelő állami tulajdonban van, ha nem törleszti az MFB hitelt késedelmi kamatot kell fizetnie. A többletteher elkerülése érdekében juttatott 2,2 millió euró tulajdonosi kölcsönt a Malév Vagyonkezelőnek az MNV, az erre a célra elkülönített keretéből. Ezt akkor fizeti vissza az MNV-nek a Malév Vagyonkezelő, ha a légitársaság kiegyenlíti számláját. Ellenkező esetben érvénybe lép a privatizációs szerződésben megkövetelt bankgarancia, így az MNV mindenképpen visszakapja ezt az összeget.

Ugyancsak a felhalmozott tartozás fejében a Budapest Airport Zrt-hez került a Malév Lufthansa Technik Kft-ben meglévő, 15 százalékos tulajdonrésze, ez azonban Németh Krisztina, a Malév szóvivője szerint nem okoz változást a légitársaság üzletmenetében.

HOZZÁSZÓLÁSOK