Az autógyárakon múlik minden

Tavaly decemberben az ipari termelés munkanaphatástól tisztított indexe 4,6 százalékkal nőtt 2013-hoz viszonyítva. Az előző hónaphoz képest a szezonálisan és munkanaptényezővel kiigazított ipari kibocsátás decemberben 1,7 százalékkal csökkent - adta hírül a részletes számokat a KSH.
Napi.hu, 2015. február 12. csütörtök, 09:09
Fotó: Napi.hu

Tavaly az ipari termelés motorja a járműgyártás volt - állapították meg a statisztikusok. A teljes ipari termelés volumene 7,6 százalékkal haladta meg a 2013-ast, amikor 1,1 százalékos volt a növekedés.

A múlt év folyamán az ipari kibocsátást két eltérő dinamikájú félév alakította: a második félévben a növekedési ütem lassult, mintegy kétharmada volt az első félévinek. A legnagyobb mértékű bővülést júliusban (+12,2 százalék), a legkisebbet augusztusban (0,5 százalék) mérték.

Tavaly decemberben feldolgozóipar termelése 2013-hoz viszonyítva 8,6, a csekély súlyú bányászaté 1,4 százalékkal emelkedett. Az energiaipar (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) kibocsátása, 1,6 százalékkal mérséklődött. Az előző évinél enyhébb időjárás hatására alacsonyabb fűtésigény is szerepet játszott a  volumencsökkenésben (a meteorológiai szolgálat szerint 2014 decemberében a 2013. decemberi átlagos középhőmérsékletnél 1,5 Celsius-fokkal magasabbat mértek).

A hónapban decemberében a feldolgozóipar tizenhárom alága közül tízben termelésbővülést, háromban 2,1-19,6 százalék közötti volumencsökkenést mértek. A járműgyártás kibocsátása 11,1 százalékkal bővült. Az iparágon belül az alkatrészgyártás növekedési üteme gyorsult, a közúti gépjármű gyártásáé lassult. Az élelmiszer, ital és dohánytermék gyártása 4,1 százalékkal nőtt, mind a hazai, mind a külpiaci eladások növekedtek. A gép, gépi berendezés gyártása 23,7 százalékkal bővült, nagyrészt a motor, turbina gyártása szakágazat kiemelkedő exportja eredményeként. A számítógép, elektronikai, optikai termék gyártásának volumene 12,1 százalékkal meghaladta egy évvel korábbit.

Tavaly decemberben a KSH által megfigyelt feldolgozóipari ágazatok összes új rendelése 14,2 százalékkal nőtt. Ezen belül az új belföldi rendelések 2,1, az új exportrendelések 15,2 százalékkal emelkedtek. Így az összes rendelésállomány 18,8 százalékkal meghaladta a 2013. decemberit.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

juliann, 2015.02.14 07:22

@megfigyelt: Tudnod kellene ,hogy az Antal kormány elött lett megszüntetve a bartel ,mert már nem volt müködöképes !!!
A magyar áru ment ki ,cserébe kevés érték jött vissza !!!

Kérdés:::Melyik évben lett megszüntetve ???
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

megfigyelt, 2015.02.13 12:49

@juliann: Azok akik abból éltek és értettek hozzá,nem az ORBÁN KLÁN mint most.
A keleti piac volt a ami felvette a Magyar termékeket, amennyiben hozzá értő ember is lett volna az Antal kormányban, reális barter alapokra helyezhették volna a kereskedelmet.
A keleti kereskedést nem dollár alapon kellett-lehetett volna megvalósítani,de sajnos ész nélkül semmi sem megy ,bizonyíték a jelenlegi kormány intézkedései a sötét ügyektől nem tudnak a RABLÓK megszabadúlni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Abbe, 2015.02.13 10:27

@jedddike: " ,,igen ,az szdsz megakadályozta reprivatizációt ...,ezért lett kárpótlási jegy ...,az ő 20 %-a beakasztott az mdf-nek külföldi nyoméásra ."

Ez nagyon szépen hangzik, kár, hogy nem bizonyított...
Kormányon az MDF, a KDNP és az FKGP volt. Az ellenzéknek lehetnek ellenérvei, - még esetleg logikusak is lehetnek - a döntéseket az istenfélő koalíció hozta, akinek stabil többsége volt a parlamentben.
Ott tessék reklamálni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

matyi2010, 2015.02.13 09:08

RealMan, 2015. február 13., péntek 8:53

Hány Audi és hány Mercedes volt közte?

Ezek többnyire manipulatív, a hazai sajtóból -már ha pl az rtl hazai - ismert csúsztatások.

A normál dealer készlet, ami ahhoz kell, hogy egy-egy típusból szóba jöhető sok száz variáció nagy részét raktárról tudják adni 30-60 napi készlet, piactól függően.
A napi értékesítés a világon 3-400 ezer autó, tehát 5-10 millió autónak kell folyamatosan raktáron lenni a zavartalan értékesítéshez
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

RealMan, 2015.02.13 08:53

Pár napja a német ARD-nvolt a híradóban este az a rengeteg eladatlan autótömeg, amit a német gyárak felhalmoztak és kénytelenek tárolni, majd egy idő után bezúzni.

OV-nak ez kell szintén. Kitűnő gazdaságpolitika - a felcsuti rém.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html