Az energiaitalok szembe mennek a kisker trendekkel

A szeptemberig tartó 10 hónap alatt 11 százalékkal több energiaital fogyott értékben, csökkenő átlagárakkal párosulva.
NAPI, 2010. november 23. kedd, 12:38
Fotó:

Tovább szárnyal az energia- és sportital kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 11 milliárd forintot tavaly december és idén szeptember között. Ez 11 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban - áll a Nielsen kutatásában.

Mivel az átlagárak csökkentek, a mennyiségben mért forgalom 17 százalékkal nőtt. Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott átlagos fogyasztói ára idén augusztus-szeptemberben 501 forint, míg a tavalyi hasonló periódusban 527 forint volt.

Figyelemre méltó az energia- és sportitalnál, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem általános trendjével ellentétben, itt viszonylag nagy a kis üzletek súlya - emeli ki a kutatás.

A kereskedelmi márkák tavalyi gyors felfutása után, idén csökkent a súlyuk. A kategória mennyiségi eladásából a kereskedelmi márkák a tavaly december-szeptember időszaki 36 százalék után idén, már csak 29 százalékkal részesedtek.

Régiós szempontból kiemelkedik a Budapest és Pest megye által alkotott centrális régió. Ott él ugyanis a lakosság 28 százaléka, viszont az energia- és sportital piacrésze 35 százalékos volt a vizsgált időszakban.

A kategória forgalmának zömét az energiaital viszi el. A sportital bolti eladása ugyanis 300 millió forint alatt mozog, tíz hónap számai alapján.

HOZZÁSZÓLÁSOK