Az EU miatt átalakul a Sziget fesztivál szponzorációs háttere

Kihátrálnak a dohánycégek, az autógyártók még várnak, jöhetnek a bankok - ez a Sziget Fesztivál részben EU-s követelmények miatt átalakuló szponzorációs trendje. Az ital egyenesen a gyárakból érkezik, és a Gamma Trade Kft. Szigeten felállított nagykereskedelmi egységéből cash and carry rendszerrel jut a kereskedőkhöz.
NAPI Online, 2005. augusztus 8. hétfő, 07:00
Fotó:

A költségeket és a fellépők nemzetközi ázsióját tekintve is minden korábbinál nagyobb szabású lesz a hivatalosan szerdán kezdődő Sziget fesztivál. A látogatók száma a várakozások szerint túllépi a 400 ezret, amire meg is van minden esély: az elővételben kapható hetijegyek ugyanis már 10 nappal a start előtt elfogytak. A szervezők összesen 1,8 milliárd forintot tudnak idén a rendezvényre fordítani, ahol olyan csapatok lépnek fel, mint az Underworld, vagy a Franz Ferdinand.

A cégeknek is egyre fontosabbá válik a szigetes jelenlét, még a dohányszektor képviselői is igyekeznek megtalálni a módját, hogy megfeleljenek az EU-s követelményeknek, mégis jelen legyenek a fesztiválon. Ezzel együtt az elmúlt években drasztikusan - 100 millió forint körüli összeggel - csökkent a dohánygyáraktól származó támogatás, s erre csak rátett egy lapáttal a dohányreklámokat tiltó, július 31-től élő uniós rendelet. A rendezők szerint idővel az autógyártók is felbukkanhatnak a szponzorok között. A Szigeten 74 italokat és 45 különböző ételeket árusító hely várja a tömeget, valamint további 80 árus, akik az ajándéktárgyaktól kezdve a ruhaneműkig a legkülönbözőbb termékeket kínálják. A Dreher Rt. 250 mobil sörcsapolót állít fel, így 500 csapon keresztül folyik majd a sör, a dobozos kiszerelésben megvásárolható söröket pedig 52 hűtővitrin kínálja majd. Nem mellékesen: egy korsó Dreher 320 forintba, az Ászok 270 forintba kerül majd.

Részletek a NAPI Gazdaság hétfői számában.

HOZZÁSZÓLÁSOK