A magyar háztartások 2009 első negyedévében közel 7 százalékkal kevesebb napi fogyasztási cikket vásároltak és kevesebb pénzt hagytak a pénztáraknál, mint egy évvel korábban.

Míg az általánosan magasabb árszintet képviselő A márkákra jelentősen, 9 százalékkal kevesebb pénzt költöttek a háztartások az idei év első négy hónapjában, addig a kevésbé reklámozott, marketingtámogatást nem élvező, általában olcsóbb gyártói, úgynevezett B márkák iránt 3 százalékkal nőtt a kereslet - derül ki a GfK Hungária adataiból.

Az előző években az olcsóbb, sajátmárkás termékek éves szinten két számjegyű növekedést mutattak a háztartások által megvásárolt napi fogyasztási cikkek értéke alapján. Viszont míg 2006-ban a növekedés üteme 16 százalék volt, addig ez a ráta 13 százalékra mérséklődött 2008-ban. A 2009-ben egyre inkább fokozódó recesszió hatását a sajátmárkás termékek is megérezték, az idei év első négy hónapjában 1,7 százalékkal kevesebb pénzt költöttek a háztartások sajátmárkás termékekre, mint az előző év azonos időszakában.

A GfK Hungária Consumer Tracking felmérésének adatai alapján elmondható, hogy a magyar háztartások közel 4 százalékkal kevesebb pénzt költöttek élelmiszerekre és háztartási vegyi árura 2009 első öt hónapjában, mint egy évvel korábban. Az összforgalom értékben mért csökkenéséről elmondható, hogy bár 2009 első negyedévében némi elmozdulás volt tapasztalható a termékstruktúrában az olcsóbb árú termékek irányába, ez a régebb óta tartó tendencia azonban gyengébb volt a korábbiaknál.