Az összes hazai úton fizetnie kell az autósoknak - ilyen terv is volt

A címben jelzett ötletet is kidolgozták az illetékesek, de végül (egyelőre?) nem ez valósult meg.
MTI, 2015. február 5. csütörtök, 07:54
Fotó: Napi.hu

A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) több variációt dolgozott ki tavaly áprilisra az útdíjrendszer módosítására, de a kormány a javaslatok többségét elvetette - írta a Népszabadság és a Magyar Hírlap a KKK által közzétett dokumentumok alapján.

A Népszabadság csütörtöki számában azt írta, a KKK nyolc variációt dolgozott ki, de a bevezetett változat gyakorlatilag egy kilencedik modell lett. A KKK-nak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízása alapján az átalánydíjas útdíjrendszer "bevételtermelő képességének fokozására" kellett megoldásokat javasolnia - írta a lap.

A különböző verziók - amelyek között szerepelt megyei matricát bevezető, de úthasználattal arányos fizetést is tartalmazó változat is - 43-135 százalékos tehernövekedést jelentettek volna a magyar autósoknak, illetve 15-34 százalékost a külföldieknek - idézték a dokumentumot.

A Magyar Hírlap azt emelte ki, hogy a KKK készített olyan tervet is, amely szinte a teljes úthálózatot, a jelenlegi 1300 kilométer helyett 23 238 kilométert díjasította volna. A tanulmány szerint eddig a hazai autósok mindössze 47 százaléka vette igénybe az autópályákat.

Megjegyezték azt is, hogy a javaslatok között szerepelt az M0 és a az M31-es gyorsforgalmi utak díjasítása a 3,5 tonnánál nehezebb gépjárművekre, ami 18,5 milliárd forint bevételt hozna, igaz ebben az esetben meg kellene vizsgálni, hogy az uniós társfinanszírozás miatt, milyen visszafizetési kötelezettség keletkezne.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2015.02.05 17:59

"Az összes hazai úton fizetnie kell az autósoknak - ilyen terv is volt"

Ki volt az az agyament barom, aki ezt kitalálta? Hiszen az üzemanyagban levő extra adók révén már eleve mindenki fizet az úthasználatért, aki közlekedik és tankol.

Kormányunk még mindig fejőstehénnek nézi az autósokat, mintha nem is a XXI. században Európában élnénk. Hazánkban kb. három emberre jut egy autó, azaz ma már igazán elterjedt fogyasztási cikk lett belőle.

Az autózás a fogyasztás motorja, a fogyasztás pedig a növekedésé, ez utóbbi pedig módfelett kívánatos(lenne). Amerikában erre már évtizedekkel ezelőtt rájöttek, mi meg folyton csak büntetjük az autózást.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

rw2, 2015.02.05 15:17

Ez az ötlet csakis egyéb gépjárművet terhelő adók arányos csökkentésével lenne elfogadható, egyébként nem.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ingyen, 2015.02.05 15:06

@Zodiakus:

azzal a feltétellel, hogy akkor nem fizetünk gépjárműadót.
személyhez kötni marhaság, az autó koptatja az utat, nem a személy.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Zodiakus, 2015.02.05 11:40

Nyilván ez lesz a következő lépés.Én erről már írtam.
Én egy 5-10E forintos,magyaroknak megvehető útdíjat el tudnék képzelni,de ez akkor az összes útra,autópályára!!!!És a szelvény személyhez kötött,ne kelljen minden járműre megvenni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ingyen, 2015.02.05 10:11

orbán rendszere nem működik.

ez a rendszer nem a magyar nép érdekében, hanem a magyar nép elnyomására működik.

jobb, ha mindenki felkészül mindenféle újabb adókra.

az összes út fizetős lesz, az összes nagyobb városban lesz dugódíj.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html