Tovább költ az ázsiai piaclépésre a kormány

Három nyílt közbeszerzésen, több mint 3 milliárd forintért kíván vállalkozókat találni ázsiai promóciós és partnerirodák működtetésére a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. és a Magyar Kereskedelem-fejlesztési és Promóciós Kft - a felhívások a Közbeszerzési Értesítőben jelentek meg.
Németh Géza, 2018. augusztus 24. péntek, 06:20

A MNKH Zrt. mind a három felhívásban kifejti, hogy meghatározott célkitűzése - a széleskörű szolgáltatási portfólió segítségével - külpiacokra segítse a magyar vállalatokat (különösen kis- és középvállalkozásokat), valamint releváns üzleti lehetőségeket kutasson fel azok számára nemzetközi partnerhálózat segítségével.

Az eddigi tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a jelenlegi világgazdasági, geopolitikai folyamatok kiemelt jelenlétet indokolnak egyes relációkban. A sikeres ázsiai jelenlét elérése érdekében kiemelt jelentőségű a magyar külgazdasági eszközrendszer hatékonyságának maximalizálása ezen a területen - írták.

  • Az első tender célországai: Kína, Malajzia, Szingapúr és Indonézia, a becsült ellenérték pedig 1,1 milliárd forint.
  • A másodiké Oroszország, Mongólia, Kazahsztán, Fehéroroszország, Grúzia és Azerbajdzsán. Itt a becsült ellenérték 1 milliárd 78 millió forint.
  • A harmadik iroda illetékességi területe: Japán, Kambodzsa, Laosz, Mianmar, Thaiföld, Vietnám, Fülöp-szigetek és Dél-Korea, a becsült ellenérték pedig 1 milliárd 161 millió forint.
  • Végül a negyedik felhívásban az európai iroda illetékességi területe: Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Bulgária, Albánia, Szerbia, Monetegró és Macedónia, a becsült ellenérték pedig 636 millió forint.

Ajánlatot minden esetben az tehet, akinek a legutóbbi három lezárt üzleti évben, a célországba irányuló kereskedelme elérte a nettó 210 millió forintot. Az ajánlattételi határidő szeptember 24.

A kép forrása: Pixabay.

 

HOZZÁSZÓLÁSOK