Klados Gusztáv projektigazgató az eseményen elmondta, hogy a pajzs öt hét alatt, műszaki hiba nélkül tette meg a 450 méteres utat a Népszínház utca és a Baross tér között. Miután a másik pajzs is megérkezik, a szerkezeteket kiszerelik.

A mostani fúrás után itt fogják őszig kiemelni a pajzsokat, és jó ütemben épül az úgynevezett kihúzó, illetve fordító alagút is, biztosítva az ideiglenes végállomás jelleget. (Természetesen az lett volna a leginkább célravezető és költségkímélő, ha a két szakaszt - ezzel együtt a Bosnyák térig tartó részt is - egy ütemben fúrhatták volna a pajzsok, de pénz, illetve fővárosi döntés hiányában erre nem kerülhet sor, és mindezek miatt feltehetően majd egy újabb közbeszerzési eljárást is le kell bonyolítani.)

Amíg a pajzsok át nem haladtak egy-egy állomáson, addig nem láthatott hozzá a kivitelező a belső beépítéshez, de ma már a budai oldalon javában zajlik és hamarosan a pesti oldalon is elkezdődik ez a munkafázis. Utána a vágányok lefektetése következik, ami egyes szakaszokon már szintén elkezdődhetett. Amint befejezik az állomások építését, következhet a rendszerek, áramellátó berendezések elhelyezése és a felszínen is véget érhetnek a munkálatok, ezzel az autósok bosszúsága is megszűnhet.