Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Az állam nemcsak Budapestet, de több vidéki nagyvárost is sakkban tarthat majd, ha az iparűzési adót elsődlegesen a helyi tömegközlekedés finanszírozására kell fordítaniuk, mint ahogy azt Tuzson Bence a múlt héten bejelentette. A Miniszterelnökség közszolgálatáért felelős államtitkára kedden azt mondta, törvénymódosítással teszik egyértelművé, hogy ez az önkormányzatok egyik legfontosabb feladata - kezdi cikkét a 24.hu, amely azt járja körbe, hogy az ország második legnagyobb ilyettén bevételével rendelkező városa, Győr hogyan kerülhet nehéz helyzetbe.

Győrben a helyi iparűzésiadó-bevétel átlagosan 21 és 23 milliárd forint között volt az elmúlt években, amihez képest eltörpül az eddig közösségi közlekedésre költött idei 1,6 milliárd forintos tétel. Viszont Győr kiszolgáltatott helyzetben van: az önkormányzat a Kisalföld Volánnal, majd öt éve annak jogutódjával, a regionális vállalattá összevont ÉNYKK Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel szerződött.

Ez viszont most integrálódott az állami mamutcéggé kinőtt Volánbusz Zrt.-be, amelynek immár 19 ezer alkalmazottja van. A társaság pedig a jövőben magasabb díjat is kérhet a szolgáltatás ellátásáért a győri önkormányzattól. De vélhetően még mindig ez a legolcsóbb megoldás marad egy drágulás után is: a portál szerint három koncepciót is megvizsgáltak a városban, miként lehetne jobb a közlekedés. Az első a jelenlegi rendszer fenntartása, a második az, hogy a város részben megvásárolja a buszállományt, amit üzemeltetésre átad a Volán-társaságnak, a harmadik pedig a saját szolgáltató felállítása. Utóbbi lenne a legdrágább lehetőség, amit pénznyelőnek ítéltek meg.

Az már jövőre eldőlhet, hogy az országos Volánbusz Zrt. milyen szerződést köt Győrrel, mert ennek újratárgyalása 2020-ban esedékes.

Érdekesség, hogy Borkai Zsolt polgármester szexbotránya elterelte a figyelmet arról, hogy a megyeszékhelyen gyakorlatilag összeomlóban van a tömegközlekedés. Mint arról korábban beszámoltak, Győrben csak szeptember 1. és szeptember 24. között 680 buszjárat maradt ki.