Ausztriában ugyan kevesebbet költöttek 2019 első negyedévében a magyar vásárlók az előző évhez képest, de a többi szomszédos országban tovább ugrott a költésük.

Még mindig Ausztriában költötték el a legtöbb pénzt a kizárólag vásárlási céllal felkerekedő magyar shoppingolók, de Szlovákia, Szerbia és Románia boltjaiban sokkal nagyobbra nyíltak a pénztárcák - írta a KSH legfrissebb statisztikájára hivatkozva a Blokkk.com szakportál.

Bevásárlóturizmus értéke* (első negyedévek, Mrd Ft)
Célország2017201820192019/2018 (változás)
Ausztria10,216,113,4-2,7
Szlovákia2,83,55,8+2,3
Szerbia3,52,23,1+0,9
Románia10,81,8+1
Ukrajna1,81,71,8+0,9
*Vásárlási célú egynapos kiutazások.Forrás: KSH, Blokkk.com

Idén eddig többször is útra keltek a magyar vásárlók, mint korábban:

Egynapos kiutazások (első negyedévek)
Megnevezés
2017201820192018/2017 (változás,%)
Vásárlási célú kiutazások száma (millió db)1,11,11,318
Összes egynapos kiutazás száma (millió db)2,73,13,616
Vásárlási célú kiutazások aránya (%)413536-
Forrás: KSH, Blokkk.com

A külhoni boltokban elköltött összeg értéke 2019 első negyedévében tovább nőtt. Ha egy napra felkerekedik valaki, akkor a pénze legnagyobb részét vásárlásra költi.

Bevásárlóturizmus* (első negyedévek)
Megnevezés
2017201820192018/2014 (változás,%)
Vásárlás értéke (milliárd Ft)20,525,527,2255
Összes költés (milliárd Ft)
33,342,146,7205
Bevásárlóturizmus aránya (%)626158-
*egynapos kiutazások vásárlási céllal. Forrás: KSH, Blokkk.com

Jönnek hozzánk is vásárolni

Magyarországra is jönnek a határon túlról vásárolni, és ők is többet költenek. 2019 első negyedévében a hozzánk látogató bevásárlóturisták 46 milliárd forintot költöttek el, míg egy évvel korábban 41 milliárdot.

Tavaly egész évben a magyarok 130 milliárdot költöttek bevásárlóturistaként, míg nálunk 176 milliárdot hagytak a vásárlási céllal ide érkezők - írta a szakportál.