Nem történt még ilyen Budapesten

Normál napi rekordok dőltek meg szombaton több budapesti biciklis mérőponton is, az egész városban érezhető a kerékpáros forgalom növekedése - adta hírül a Magyar Kerékpárosklub. A budai rakparton és az Árpád-hídon vezető kerékpárút a legnépszerűbb, ugyanakkor a Hungária körúti és a Csepelre vezető Weiss Manfréd úti kerékpárúton is nőtt a forgalom. A szervezet szerint az adatok bizonyítják, sokkal több budapesti ülne kerékpárra, ha több kerékpársáv lenne.
Domokos Erika, 2020. május 11. hétfő, 09:48
Fotó: Napi.hu / Szász Péter

Az autós- és tömegközlekedés drámai visszaesésével ellentétben a kerékpáros forgalom megmaradt, sőt nőhetett is Budapesten. Sokan felismerhették, hogy biciklin védettebbek a fertőzésektől, az autózásnál pedig egészségesebb és olcsóbb megoldással parkolóhelyet sem kell keresni - írta közleményében a kerékpárosklub.

Több ezren bicikliztek

A Bem rakparton szombaton több mint 6000-en, az Árpád hídon mintegy 3800-an tekertek, aminél többet csak a 2018-as I bike Budapest itt is elhaladó felvonulása napján mértek, amikor 25 ezer fős felvonulás érintette ezeket a pontokat.

Az új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon hétköznap már többen (pénteken körülbelül 3600-an) kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton.

A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma 1600-ra becsülhető az Oktogonnál. Az Üllői, Tétényi, Bartók Béla úton és a Nagykörúton vezető új sávokon tovább nőhet a forgalom az útvonalak összekötésével és ismertebbé válásával.

Még többen elindulnának, ha lenne kerékpárossáv

Az utóbbi hetek bizonyítják a reprezentatív kutatások adatait, amelyek szerint a budapestiek többségének elérhető megoldás a bicikli, csak az autóforgalomban nem mertek elindulni. Ezért a kerékpáros fejlesztések folytatására van szükség a Kerékpárosklub szerint.

A Kerékpárosklub gyűjtése alapján sok helyen lehetne gyorsan, olcsón kerékpársávokat felfesteni az autózás akadályozása nélkül. A józsefvárosi Baross utcán és Elnök utcán, a Dohány és Wesselényi utcák külső szakaszain a Városligetig, az óbudai Gázgyár, Szőlő és Vihar utcán, a belvárosi József Attila, Apáczai, Szemere, Honvéd utcákon, Ferencvárosban Vágóhíd utcán, a Tompa utca körúti átkelőjében, a budai körúton a Petőfi híd és Fehérvári út között, illetve a Karolina úton javasolja a fejlesztések folytatását a szervezet - javasolja a szervezet.

A kis autóforgalom és az új biciklisávok segíthetnek a munka- és kirándulóhelyekre vezető útvonalak felfedezésében is. Az újonnan bringára ülőknek a kerékpárosklub itt gyűjtötte össze a közlekedési tanácsokat.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Ballada, 2020.05.13 18:51

Főleg ott nőtt meg a kerékpár forgalom, ahol eddig nem is mehettek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html