BKK elhallgatta az 50 százalékos tarifaemelést

A budapestiek döntő többsége egyetért az új taxirendelettel - állítja a BKK egy felmérésre hivatkozva. A BKK a polgárok véleményének megkérdezése során azonban szemérmesen hallgatott az ötven százalékos tarifaemelésről.
NAPI, 2013. április 11. csütörtök, 10:35
Fotó: Napi.hu

Az új taxirendelet 2013. április 9-ei elfogadása előtti napokban, április 4. és 7. között a Budapesti Közlekedési Központ megbízásából, 600 budapesti lakos személyes megkérdezésével készült reprezentatív, a Medián által végzett felmérés tanúsága szerint a fővárosiak általában egyetértenek a taxik működésének új szabályozásával. Az új rendelet értelmében a Budapesten szolgáltatást nyújtó taxiknak egységes arculattal kell rendelkezniük, egységes szolgáltatási díjat kell alkalmazniuk, illetve számos műszaki paraméternek 2013. szeptember 1-jét követően fokozatosan meg kell felelniük - olvasható a BKK közleményében.

Az új szabályozás az arculat és az ármeghatározás melletti öt tartalmi eleme közül néggyel, a dohányzás tiltásával, a klímahasználat kötelezővé tételével a nyári időszakban, a csomagtartó-méretével, illetve a motorteljesítmény alsó korlátjának meghatározásával az emberek döntő többsége, 80-90 százaléka egyetért. Ezek mellett a bankkártyás fizetési lehetőség kötelezővé tétele is a többség támogatását élvezi, de a másik négy szempontnál kisebb (51 százalék) arányban.

A megkérdezettek közül azok, akik rendszeresen taxiznak, általában inkább egyetértenek a szabályozás minden elemével, mint azok, akik csak alkalmanként utaznak taxival. Kivételt csupán a dohányzás tiltása képez: bár ezt is egyértelműen a sokat taxizók többsége támogatja, közülük viszonylag sokan, minden hatodik fő megengedő lenne a dohányzás kapcsán.

Ami az árakat illeti, a megkérdezettek többsége támogatta a végül a rendeletben is szereplő egységes tarifákat, a maximált árral szemben. Itt azonban van egy jókora csavar, a feltett kérdés ugyanis nem tért ki arra, hogy ezek az egységes tarifák nem egy esetben 50 százalék körüli áremelést is jelentenek, hiszen ma bőven lehet találni 200 forint alatti kilométerdíjat, míg a fix tarifa 280 lesz. Budapest mindemellett továbbra is adós annak magyarázatával, hogy vajon a taxipiac miben különbözik például a légitársaságok piacától, azaz mi szükség van az erőteljes, a fogyasztók érdekeit legalábbis felemás módon szolgáló beavatkozásra.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

nyaa80, 2013.04.11 14:12

"Budapest mindemellett továbbra is adós annak magyarázatával, hogy vajon a taxipiac miben különbözik például a légitársaságok piacától, azaz mi szükség van az erőteljes, a fogyasztók érdekeit legalábbis felemás módon szolgáló beavatkozásra."

Taxizásból tervezni a megélhetést nyilván elérhetőbb elgondolás a hétköznapi embernek, mint légitársaságot alapítani. Tehát érthető, hogy miért kell itt ilyen szigorú elvárásokat támasztani...azért, hogy kirostálják a taxizók egy részét és újraosszák a piacot a nagyoknak. A fogyasztók érdeke itt csak egy nevetséges álca csupán...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html