Átver a Booking a hazai hatóság szerint

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2,5 milliárd forintos bírságot szabott ki a booking.com online szállásfoglaló portál üzemeltetőjére, egyúttal eltiltotta a holland vállalatot az agresszív értékesítési módszereinek folytatásától.
Rácz Gergő, 2020. április 28. kedd, 16:52
Fotó: Getty Images

A versenyhatóság döntése értelmében a Booking.com B.V. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a fogyasztókkal szemben azzal, hogy többek között megtévesztően hirdette egyes szálláshelyeit ingyenes lemondási lehetőséggel, valamint agresszív, pszichés nyomással készített mihamarabbi foglalásra - áll a versenyfelügyelet közleményében.

A Versenyhivatal 2018-ban indított versenyfelügyeleti eljárásának eredményeként három vonatkozásban találta jogsértőnek a weboldalon folytatott kereskedelmi gyakorlatot:

  • a szolgáltatást hirdető televíziós és internetes reklámokban a vállalkozás különösen hangsúlyozta a szálláshelyek "ingyenes lemondhatóságát". A fogyasztók valójában e lehetőséget számos szálláshely esetében csak időben korlátozottan vehették igénybe, továbbá magasabb árat is fizettek, mint ugyanazért a szállásért "ingyenes lemondás" nélkül, azaz az ingyenesség árát beépítették az érintett szállás díjába.
  • a Booking honlapján és mobilalkalmazásában elérhető szálláshely-ajánlatokkal összefüggésben a szálláskeresési és -foglalási folyamat minden egyes lépésénél figyelemfelhívó (feltűnő színű, betűméretű vagy egyéb kiemeléssel megjelenített) sürgető tájékoztatásokat tett közzé (pl. "Még 32-en nézik"; "Egyvalaki épp azt fontolgatja, hogy ezen a szálláson foglal", "Nagyon keresett! Az elmúlt 24 órában 17-szer foglaltak itt" stb.), amelyek azt a látszatot keltik a fogyasztó számára, hogy az általa is keresett szálláshely nagy népszerűségnek örvend, és korlátozottan elérhető. Ez a gyakorlat pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas, és megzavarja a fogyasztó döntéshozatali folyamatát.
  • a vállalkozás nem az elvárható szakmai gondossággal járt el a magyarországi szállásadók ajánlatainak megjelenítésekor a Széchenyi Pihenőkártya kiemelt fizetési eszközként való feltüntetésekor. A fogyasztók ugyanis nem valamennyi, a SZÉP Kártyát elfogadó szálláshely esetében észlelhették azonos módon és helyen e fizetési mód elérhetőségét, ami szintén torzíthatta döntésüket.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

csavardi, 2020.04.28 19:35

Azért remélem nem fizetnek egy fillért se , ezt már megint valami idióta Lölö szintű szakember találta ki, " neked olyan sok pénzed van aggyál nekem is " szintű gondolkodással. Ilyen indokokat az óvada középsős szintjén szoktak bedobni érvként .
Ráadásul ez egy tök normális cég ,rengetegszer foglaltam náluk, soha semmi gond nem volt velük.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2020.04.28 18:04

Ez aljasság. Ez közönséges pénzbehajtás, lenyúlás. Legtöbbször a Booking-on foglalok, de sosem éreztem magam "pszichés nyomás" alatt. Az is mindig világos volt, hogy mikor mondható le valami és mikor nem. Sosem volt gondom velük. Sőt, nagyon segítőkészek voltak néhány esetben. Ezzel csak egyvalamit érnek el: a befektetői bizalom megrendülését. A befektetők hanyatt homlok menekülni fognak. Akkor, amikor amúgy is nehéz a helyzet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html