Milliárdok mennek el a magyar borok külföldi reklámozására

Az agrárminiszter kétszer 7 millió eurót (mintegy 4,7 milliárd forintot) hagyott jóvá borpromócióra. Az egyik 7 millió euró az unió területén, míg a második 7 millió a harmadik országokban történő promócióra fordítható, 4 év alatt.
Németh Géza, 2020. március 4. szerda, 06:40
Fotó: Napi.hu

A Magyar Közlönyben megjelent két rendelet közül az első az Európai Unió területén történő borpromóció támogatását tartalmazza.

A pénzből idén 1 millió eurót, 2021 és 2024 között évi 2 millió eurót költenek. A támogatás az elszámolható költségek fele lehet. A program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 20 ezer, legfeljebb 3 millió eurónak megfelelő forintösszeg lehet. Egy pénzügyi év során egy célországban lefolytatott akciók végrehajtásához legfeljebb 100 ezer eurónak megfelelő támogatási forintösszeg használható fel.

Programjavaslatot a következők tehetnek:

  • a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa,
  • két vagy több borászati termelő által alkotott társulás,
  • olyan szakmai szervezet, amely tagjainak legalább háromnegyede borászati termelő, vagy ilyen szervezetek társulásai, illetve
  • a borászati termelők vagy szervezetek társulásai.

A másik rendelet a harmadik országokban történő borpromóció támogatásáról szól. Harmadik országnak számítanak a következők: Amerikai Egyesült Államok, Egyesült Királyság, Dél-Korea, Fülöp-szigetek, Indonézia, Japán, Kanada, Kína,  Malajzia, Norvégia, Oroszország, Svájc, Szerbia, Szingapúr és Vietnám.

A támogatás évenkénti összegei, valamint a programjavaslatok benyújtói megegyeznek az uniós támogatással, szintén 50 százalék lehet a támogatás aránya. Az egy program megvalósításához igényelhető támogatás összege legalább 25 ezer legfeljebb 750 ezer eurónak megfelelő forintösszeg lehet.

HOZZÁSZÓLÁSOK