Borsot törnének az öreg autók vásárlóinak orra alá

Több intézkedéssel is lehetne motiválni az új autóvásárlásokat, ami által csökkenthető lenne egyebek között a légszennyezés is - mondta a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) ügyvezető elnöke az M1-en.
Szász Péter, 2017. február 2. csütörtök, 10:45

Erdélyi Péter szerint a szmogriadó alatt kitiltott autókat - amelyek forgalmi engedélyében a környezetvédelmi osztályt jelölő kód nullától négyesig terjed - egészen biztosan 2001. december 31. előtt gyártották (ez nincs így - olvassa el kapcsolódó cikkünket - a szerk.), 15-20 évesek és négyszer-ötször több káros anyagot bocsátanak ki, mint az Euro 6-os besorolású járművek.

Az EU-ban forgalomba helyezett autók közül nem lehet megtiltani bármelyik megvételét, azonban az új, illetve fiatalabb autók felé terelhetnék a vásárlókat például az üzemeltetés során felmerülő költségekkel, valamint a környezet-besorolások erősebb figyelembevételével és az autók részletesebb ismeretével.

Az új autók iránti kereslet még mindig alacsonyabb, mint a használt autóké, azonban az ügyvezető elnök reményei szerint a kettő lassan kiegyenlítődik, a következő években is szolidan emelkedik majd az új gépjármű-eladások száma és a piac visszaáll arra a szintre, amit a vásárlóerő, illetve az ország lakossága és gépjárműcseréje indokolna - mondta Erdélyi.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

laci_52, 2017.02.03 16:32

"az új gépjármű-eladások száma és a piac visszaáll arra a szintre, amit a vásárlóerő, illetve az ország lakossága és gépjárműcseréje indokolna"

Nem áll vissza! Az új autók ára annyi sarcot tartalmaz(regadó, áfa stb.), hogy átlagember számára megfizethetetlenül drága. Emellett az első három évben az amortizáció miatt akár a felére is csökkenhet az értéke. Magyarul új autót venni tuti bukó. Egy ügyes üzletember ismerősöm mondta, hogy ő mindig 3-4 éves használt autót vesz, de nem hajlandó érte az új ár felénél többet adni. Legfeljebb öt évig tartja meg, mert addig túl sok hiba nem jön elő és még jó áron el tudja adni.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2017.02.03 10:53

Mondjuk el lehetne törölni a regisztrációs adót, ill. le lehetne szállítani az ÁFÁ-t 5%-ra. Rögtön megugrana az új autók iránti kereslet. De addig amíg az új autó vásárlása a polgár lehúzása az állam által, addig aligha.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Rodent, 2017.02.03 08:58

Miert mania trogerisztanban, hogy mindent agyonadoztatnak es barmit akarsz intezni, belefulladsz a burokraciaba?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

lenolajkence, 2017.02.03 08:23

A gépjárműadót kell változtatni,és minél öregebb egy autó, annál több legyen az adó. Most pont fordítva van, ezzel ösztönzik az öreg autó vásárlását
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

kanri, 2017.02.02 15:19

3,5 millió egy új Corsa......családi méretű autókat már nem is említem. Esetleg a regadóval kellene kezdeni valamit meg az átírási költségekkel....röhej, hogy a tizenvalahányéves csodákra gombokat kell fizetni az új kocsikra meg jóval többet.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html