Brutális autós javaslattal álltak elő

Minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg 2025-re, az önvezető autók szabályozási feltételeit rögzítő jogszabályok pedig ez év szeptemberéig készüljenek el és még az év végéig lépjenek is hatályba - javasolja a parlamentnek Sallai R. Benedek LMP-s képviselő.
Németh Géza, 2017. február 26. vasárnap, 14:54

Az Országgyűlés honlapján megjelent határozati javaslat ütemtervet is tartalmaz. Első lépésként 2018 első napjától emelkedne a dízel üzemanyagok jövedéki adója, adót kellene fizetni minden szén-dioxid-kibocsátással járó üzemanyagra, a hibrid autók környezetbarátsággal összefüggő kedvezményeit kivezetnék, a cafetériából pedig kikerülne az autóval való munkába járás támogatása, viszont adómentessé válna a közösségi közlekedési eszközzel történő munkába járáshoz adott támogatás.

A következő szakasz 2020 első napjától indulna. Ekkortól nem lehetne többé dízel üzemű, továbbá 150 kilowatt feletti teljesítményű benzines személygépjárműveket forgalomba hozni, megtiltanák a dízel és az Euro 4-nél gyengébb környezetvédelmi besorolású benzinmotoros járműveknek a városközpontokban való közlekedését.

A harmadik lépcsőben, 2025. január elsejétől nem lehetne dízel kis- és nagy teherautókat, továbbá buszokat, illetve benzines személyautókat sem forgalmazni. A 100 ezernél nagyobb lakosságszámú városok belterületeiből pedig kitiltanák a dízel, valamint az az euro 5-nél gyengébb környezetvédelmi besorolású benzinmotoros járműveket.

Végül 2030-tól, a városi közösségi közlekedést csak elektromos járművek szolgálhatnák.

A képviselő szoros határidővel, ez év május elsejéig kéri a kormánytól, az Elektromos Átállási Alap létrehozásáról szóló törvény benyújtását. Szeptember elsejéig pedig az önvezető autókra vonatkozó jogszabályok tervezeteit kellene elkészíteni, ezek az év utolsó napján hatályba is lépnének.

Olvassa el cikkünket arról, hogy korábban a hagyományos taxik kitiltása is felmerült. Azóta a szaktárca és a főváros is cáfolta a Napi.hu értesülését, de a további nyilatkozattól mindenki elzárkózott.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Ezt-neked, 2017.02.27 11:54

@waszabi: "A szgk és kisáruszállító kategóriában képzelhető el racionálisan az elektromos hajtás kikényszerítése - teherautók, buszok, kamionok és munkagépek esetében még nagyon sokáig irracionális elképzelés, mivel ezeknél igen nagy teljesítményt kell biztosítani szinte egész nap.

Az a gond, hogy manapság, már nem is annyira "irracionális" ez az elképzelés eszköz szinten, hiszen már közlekednek elektromos buszok, illetve készülnek az elektromos kamionok, elég jónak nevezhető hatótávolsággal, és a munkagépek is követni fogják a fejlődést, az elektromos hálózatokat, pedig kénytelenek lesznek az igényekhez igazítani, mint ahogyan az "egész napos" igénybevételen is kénytelen lesznek változtatni!
A vezető nélküli eszközök fejlesztése brutális átalakulásokat fog kikövetelni, és ez úgy tűnik, hogy már nem a nagyon távoli jövő!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

ablakzsiraf, 2017.02.27 11:41

@waszabi:
Egy 500-1000A-es 10-20 perces töltésnél elég sok más érdekes dolog is felmerülne a hálózati betáplálás méretezésén túl is...
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

waszabi, 2017.02.27 11:34

Muszáj mindent túltolni? A szgk és kisáruszállító kategóriában képzelhető el racionálisan az elektromos hajtás kikényszerítése - teherautók, buszok, kamionok és munkagépek esetében még nagyon sokáig irracionális elképzelés, mivel ezeknél igen nagy teljesítményt kell biztosítani szinte egész nap. Nincs olyan gyorstöltő hálózat - és nem is lesz -, amely ezen nehezebb gépek elegendően gyors töltését el tudná látni. Tessék elgondolkodni, hogy 300-400 kW teljesítményű gyorstöltőket álmodna a mérnökök a nagyobb teljesítményű szgk-hoz. Ehhez a villamos hálózatot is fejleszteni kell, nem kis mértékben, hisz ilyen teljesítmény felvételre nem tervezték sem az autószervizeket, sem a meglevő töltőállomásokat. Milyen teljesítmény kellene egy kamionhoz pl?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

na4, 2017.02.27 08:34

Isten óvjon meg bennünket attól, hogy a technikához és a műszaki dolgokhoz segghülye politikusok ebbe is belepofázzanak. Le az LMP-vel!
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Rodent, 2017.02.27 07:33

@ablakmajom: Schiffer csak egy rohadek tegla volt, a fidesz babja, semmi mas. orban ugyvedje volt, o kapta a feladatot, hogy letrehozzon egy latszolag fidesz ellenes partot, ami szavazatokat vonhat el az mszp -tol. Sikerult is.
Az Egyutt nagyon jol tette, hogy nem asszisztalt ehez. Miota kulonvaltak, azota az Egyutt tobbet tett, mint az LMP a megalakulasa ota. Juhasz pont az egyik azon kevesek kozul, akik vallalhatok a mai magyar politikaban.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html