Budapest Airport: Csányi és Demján még versenyben

A Budapest Airport Rt. privatizációjában induló résztvevőknek a mai napon kellett beadniuk indikatív, nem kötelező érvényű ajánlataikat. A délben lejárt határidőre kilenc befektető nyújtotta be ajánlatát.
NAPI Online, 2005. augusztus 9. kedd, 15:45
Fotó:

A mai határidőig az Abertis Group, az Ontario Teacher’s Pension Plan és a TBI konzorciuma; a BAA (International Holdings) Ltd; a Copenhagen Airports A/S;
az Euroinvest Közép-Európai Befektetési Rt, a Trigránit Fejlesztési Rt, az Aeroporto di Venezia Marco Polo S.p.a, az OTP Bank és a Mol Rt. konzorciuma;
a Ferrovial Aeropuertos SA, a Ferrovial Infraestructuras SA és a Goldman Sachs Int. konzorciuma; a Fraport AG és a Deutsche Bank AG konzorciuma; a Hochtief AirPort GmbH. és a Hochtief AirPort Capital GmbH. konzorciuma;
a Macquarie Airports Holdings Ltd; és a Tav Tepe-Akfen-Vie Yatirim Yapim Ve Isletme Anonim Sirketi nyújtotta be ajánlatát.

Az ajánlatok érvényességi és tartalmi szempontok szerinti értékelése megkezdődött. A pályázati eljárás második, szűkebb körű fordulójában, az indikatív ajánlatok alapján kiválasztott ajánlattevők 2005. november 2-án adhatják be jogilag kötelező érvényű ajánlataikat, amelyek elbírálásakor a legfontosabb szempont a pénzügyi ajánlat lesz, a fejlesztési, működtetési garanciavállalások mellett. Az ÁPV Rt. még az idén le akarja zárni a tranzakciót.

A privatizáció során a Budapesti Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér területe és az azon található felépítmények továbbra is a Magyar Állam kizárólagos tulajdonában maradnak; az ÁPV Rt. a repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz 1 szavazatot megtestesítő részvénycsomagját értékesíti.

HOZZÁSZÓLÁSOK