Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

A munkák tervezésével, engedélyeztetésével a BKK Budapesti Közlekedési Központ Zrt-t bízták meg, amelynek a lehető leggyorsabban kell ezt végrehajtania. A cég bevonja majd az állami KKBK Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt.-t is. A cél, hogy Clark Ádám tér, a Széchenyi István tér és József Attila utca megújításával

  • gyalogosan összekapcsolják a Várnegyedet a Belvárossal,
  • több legyen a gyalogos- és zöldfelület,
  • szélesek legyenek a járdák és több legyen az átkelő,
  • ennek értelmében kisebb legyen az úttest, ugyanakkor maradjon fenn a Bel-Buda és a pesti belváros összekötését biztosító közlekedési folyosó.

A dokumentumban szó esik arról is, hogy a munkákat együtt kell végezni a Lánchíd és az alagút felújításával.

A Clark Ádám téren

  • szintén több lesz a gyalogos tér,
  • minden irányban lesz gyalogátkelő,
  • kisebb lesz a körforgalom és
  • díszburkolat épül.

A Széchenyi István téren

  • biztosítani kell a Lánchíd 2×1 forgalmi sávos megközelítését és a József Attila utcára való rávezetését a déli oldalon,
  • megszüntetik a körforgalmat,
  • fenntartják az Apáczai Csere János utca, a Dorottya utca forgalomtechnikai kapcsolatát és a tér, illetve a Jane Haining rakpart közti kapcsolatot,
  • a tér járdáit összekapcsolják a Lánchíddal,
  • megszüntetik az MTA előtti parkolót,
  • létrehoznak egy gyalogos-folyosót a Lánchíd és a Bazilika között.

A József Attila utcában

  • lesz egy buszsáv az Október 6. utcától a Lánchídig (most a Lánchíd felé van csak buszsáv)
  • megnövelik a zöldfelületeket.