Business Talks '24

Üzleti konferencia

Ne maradjon le az év
üzleti konferenciájáról!

Szerezze be
jegyét most.

Érezhetően nő azok aránya Magyarországon, akik hajlandóak beoltatni magukat a koronavírus ellen - olvasható ki a KSH legújabb, immár nyolcadszor elkészített felméréséből. Bár még mindig magas a bizonytalanok aránya, de hétről hétre egyre többen gondolják úgy, beoltatnák magukat.

Míg a 2020. november 30-val kezdődő héten csak a magyarok 14,9 százaléka volt biztos benne, hogy beoltatná magát, ez az arány - egy hétnyi megtorpanást leszámítva - fokozatosan emelkedett, a mérés hetedik hetében (a 2021. január 11-ével kezdődő héten) már 33 százalék százalék volt, majd a nyolcadik héten (a 2021. január 18-ável kezdődő héten) 34,3 százalékra nőtt, azaz már minden harmadik megkérdezett hajlik erre.

A hetedik héten a válaszadók 26,5 százaléka volt elutasító az oltással kapcsolatban, szemben az első héten mért 36 százalékkal, a friss megkérdezés pedig még alacsonyabb, 25 százalékos elutasítási arányt hozott. Az oltási hajlandóság javulásában minden bizonnyal szerepet játszik a tájékoztatás erősödése, valamint a vakcina tényleges beérkezése az országba - állapították meg a statisztikusok.

Eközben a feltett kérdésre (Tervezi-e, hogy beoltatja magát?) a "talán" választ adók aránya stabilan 28-31 százalék között mozgott, legutóbb 29,8 százalék volt. Ez azt jelenti, hogy az igenek és a talánok együttes arány egyre jobb megközelíti a teljes népesség kétharmadot, jelenleg 64,1 százaléknál jár.

A Nem tudja/Nem kíván válaszolni arány pedig az eddigi minimumra, 10,9 százalékra csökkent - ez látványos csökkenés az első heti 21,2 százalékhoz képest.

A KSH friss, csütörtök este publikált felmérése szerint az oltáshoz való hozzáállást leginkább a vakcina biztonságosságáról alkotott kép befolyásolja. A megkérdezettek 81 százalékát a járvány súlyossága, a megbetegedések, halálozások száma, 77 százalékát az oltással kapcsolatosan sajtóban, médiában megjelenő hírek, 76 százalékát a kormányzati kommunikáció, valamint 66 százalékát a közösségi médiában megjelenő információk is befolyásolják - ugyanakkor a válaszadók fele egyáltalán nem veszi figyelembe az oltásellenes, oltásszkeptikus csoportok véleményét.