Döntöttek a nagykörúti kerékpársávokról - öszvér megoldás született

Vissza is kapják az autósok a nagykörúti sávot meg nem is. Szakaszosan eltérő megoldást választott a fővárosi vezetés - olvasható a Portfolio tudósításában.
Szász Péter, 2020. augusztus 31. hétfő, 14:50
Fotó: Pixabay

A Dohány utcáig visszakapják az autósok a kétszer két sávot, a biciklis sávot pedig a parkolók helyén alakítják ki. A Nagykörút többi részén, a Blaha Lujza tértől a Nyugati térig viszont marad az egysávos autósforgalom - mondta el Karácsony Gergely a Nagykörútról szóló sajtótájékoztatón.

A változások a következők:

  • a Dohány utcáig az autósok visszakapják a kétszer két sávot;
  • az azt követő szakaszon marad a 2x1 sáv, mert itt nem lehet a kerékpársávot a parkolóban kialakítani. Itt viszont járdaszigeteket fognak kialakítani azért, hogy kedvezőbb lámpaprogramot kaphassanak az autósok.

Balogh Samu kabinetfőnök, várostervező arról beszélt, hogy a Blaha Lujza tér egy választóvonal, ettől kezdve a Petőfi hídig visszaállítják a kétszer két sávot, a parkolókat viszont elveszik. A Blaha Lujza tér és a Nyugati tér között megmarad a mostani állapot apró módosításokkal, de a csomópontok előtt kialakítanak kétsávos megoldásokat, illetve olyan lámpaprogramok lesznek, főleg a gyalogosátkelőknél, ami nagyobb kapacitást tud biztosítani az egysávos kialakítás mellett is - olvasható az oldalon.

A következő lépések már szeptember folyamán megtörténnek, most a héten elindul a kivitelezés. A változások zöme szeptember elején megtörténik, másik része a hónap végén.

Korábban Fürjes Balázs, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár is felvetette, hogy el lehet búcsúzni a parkolóktól a Nagykörúton.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

Sorathul, 2020.09.02 09:03

@terabit:
" A gyalogosoknak így elsőbsége van a 4 sávon, de csak azon az egy ponton, az előtte utána lámpák működnek."
Tudtommal elviekben a gyalogosnak mindig elsőbbsége van, hiába tilos neki a piros jelzésnél lelépnie. Ha lelépett, téged az nem hatalmaz fel arra, hogy nyugodtan elüsd, mert "neked van elsőbbséged", meg hát "lámpa".
Sajnos ezt is elfelejtik rendszerint:
"gyalogosnak kötelessége meggyőződni arról, hogy a járműforgalmat nem zavarja; és nem lép az úttestre, ha úgy látja, a jármű olyan közel van, hogy az veszélyeztetné mind a gyalogos, mind a jármű irányítójának biztonságát."

A cikkhez visszatérve: Alapvető probléma (mint legtöbb európai nagyvárosnál), hogy a város infrastruktúrája nem teszi lehetővé még a jelenlegi forgalom kiszolgálását se. Ezen a biciklisávozás (főleg "ólcsósítva") soha se fog segíteni.
Ez teljes átszervezést és felújítási/átépítési hullámot igényelne (melyen persze bármelyik kormány és/vagy főpolgi elvérezne), ami olyan megvalósíthatatlan, mint az, hogy az EU tagállamai valamiben teljesen egyetértsenek.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

terabit, 2020.09.01 19:45

@K_Toth: Hát ja, ma reggel az Örs vezéren az egyik lámpa villog alatta zebrával, a többi sorban működik. A gyalogosoknak így elsőbsége van a 4 sávon, de csak azon az egy ponton, az előtte utána lámpák működnek. Eredmény a Nagy Lajos meg az Örs környéke be van dugulva, a Fehér út meg tök üres.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

K_Toth, 2020.09.01 11:37

@katolikus: A budapestiek a változásra szavaztak. Nem kellene korábbi vezetés hülyeségeit megismételni. (Sem az "élhető város" szlogen mögé bújtatott ingatlan spekulációkat.) Mellesleg nem baj, ha egy hívő is használja az eszét, amit Istentől kapott, ahogy az a Bibliában is meg van írva.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sancho12, 2020.09.01 11:00

@katolikus: Tudod bunkócska talán elégvolt a taplósból azért választották meg.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

Sorathul, 2020.09.01 10:52

@katolikus:
Pontosan mikor választották ezt?
A város infrastrukturális felépítése egyik napról a másikra megváltoztatható?
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html