Ez a program emailben elküldi a cikk címét és bevezetőjét, önnek csak a címzett e-mail címét kell megadnia. Pár soros megjegyzést is mellékelhet az üzenethez a "Megjegyzés" rovatban.
A Magyar Közlönyben megjelent határozat értelmében a kormány jóváhagyta, hogy az idei költségvetésen belül az autópálya rendelkezésre állási díjra elkülönített összeget közel 13,8 milliárd forinttal túl lehessen lépni - írja az mfor.hu. Indoklás nincs.
Az autópálya rendelkezésre állási díjat az állam fizeti magáncégeknek, amelyek anno az M5-ös és az M6-os autópályák építésének koncessziós jogát elnyerték.
Az osztrák, francia cégek kooperációjával megvalósuló beruházás lényege, hogy az építkezés költségeit a cégek állják, aztán az üzemeltetés során részesülnek a bevételekből, a koncessziós díjon keresztül. Erre a célra az idei költségvetésben 119,2 milliárd forintot fogadott el a parlament, amit most emeltek. Hogy ennek mi az oka, az csak a szerződésekből derülhetne ki. Attól függ, milyen biztosítékokat építettek be, és milyen tényezők (például az adott pálya forgalma) határozzák meg a koncessziós díj összegét.
Érdekes, bár logikus kiváltságot kaptak Ausztriában a nulla helyi emissziós autók: ezekkel szmogriadók idején is lehet 130 km/h-val autópályázni a nagyvárosokhoz közel, miközben...
Sorathul, 2020.12.02 07:27
1,5 milliárd/km, 2,6 milliárd/km... kezdő számok
M2-es is 2,1 milliárd/km-es költségen ment most tudtommal, és az M35?
Utóbbi időben már lassan a gyorsforgalmit is drágábban építik, nem? Lásd 47-est közel 1,9milliárd/km